Az HSBC is belép a Banking-as-a-Service szektorba

Európa második legnagyobb bankja bejelentette, hogy az Oracle-lel együttműködve lehetővé teszi pénzügyi szolgáltatásainak továbbárusítását vállalati ügyfelek számára. A Banking-as-a-Service megoldás az Oracle NetSuite felhőalapú üzleti felületén keresztül lesz elérhető.

A lépéssel az HSBC történetében először fog Banking-as-a-Service (BaaS) szolgáltatást nyújtani, ezzel a kezdeti együttműködéssel mérik fel a szektort és tapasztalataik alapján fogják bővíteni termékpalettájukat. Nemzetközi hálózatukat és banki technológiájukat elérhetővé téve BaaS ügyfeleik saját felületeiken is beépíthetik a pénzintézet egyes szolgáltatásait.

Kezdetlegesen az HSBC és az Oracle közösen tesz elérhetővé nemzetközi fizetési, valamint költségkezelési rendszereket, amelyekkel egyszerűen automatizálhatók a kötelezettségekhez, követelésekhez vagy összeegyeztetésekhez kapcsolódó folyamatok. A jövőben az HSBC Global Wallet szolgáltatást is beépítik kínálatukba, melynek keretein belül nemzetközi utalásokat lehet intézni számos valutával.

Az Oracle Netsuite 27 ezer felhasználóval rendelkezik, akik mind hozzáférhetnek az HSBC szolgáltatásaihoz. A BaaS elérését a közeljövőben is aktívan növelni akarja a bank. Az HSBC nemzetközi kereskedelmi banki üzletágának vezérigazgatója, Barry O’Byrne így nyilatkozott: „Megoldásaink beépítése ügyfeleink felületeibe központi szereppel bír ügyféltámogató stratégiánkban minden régióban, Ázsiától Amerikáig.”

Forrás: AltFi, PYMTNS

Qayum Dániel