Az Experian nyílt banki szolgáltatásokkal segíti növelni a Monzo ügyfelek hitelképességét

Az angliai neobanki piacot uraló Monzo lehetővé tette ügyfelei számára, hogy összekapcsolják fiókjukat az Experian Boost szolgáltatásával. Az Experian, az online fogyasztói hitel elemző és pénzügyi tanácsadó társaság, a csatlakozó ügyfeleknek automatikusan megnöveli hitelképesség mutató pontszámát.

A nyílt banki szolgáltatással olyan adatokat oszthatnak meg a Monzo ügyfelei az Experiannal mint például a folyószámlájukon végbemenő tranzakciók, a digitális streaming szolgáltatóknak fizetett rendszeres befizetések, megtakarítási számlák és az önkormányzati adó utalások.

Clive Lawson, az Experian fogyasztói szolgáltatásokkal foglalkozó ügyvezető igazgatója elmondta: „Az Experian Boosttal az a célunk, hogy az Egyesült Királyságban minél több embernek segítsünk a hitelminőség növelésében és a hitelhez való hozzáférés megkönnyítésében. Örülünk, hogy a Monzo ügyfelei már a bevezetés után ilyen hamar kihasználhatják az Experian Boost előnyeit. Továbbra is keressük a szolgáltatás fejlesztésének módjait, és hozzájárulhatunk az Egyesült Királyság fogyasztói számára a jobb pénzügyi jövő kialakításához.

A két cég együttműködése már tavaly elkezdődött, amikor is a Monzo megkezdte folyószámla- és kölcsönadat megosztását az Experiannel. Most ezt a partnerséget emelték egy magasabb színvonalra az említett nyílt banki megoldással, hogy a hitelezők pontosabb képet kapjanak a kölcsön felvevők pénzügyi magatartásáról.

Forrás: The Fintech Times

Tóth Balázs