Az Apple Pay a Starbucksot megelőzve az USA mobilfizetési piacának élére ugrott

Az eMarketer adatai alapján az Apple Pay a Starbucksot megelőzve az amerikai mobilfizetési piac élére ugrott.

Hosszú ideig a Starbucks egyeduralkodóként vezette az amerikai mobilfizetési piacot egyedi megoldásaival, kedvezményeivel, és a sorban állás nélküli ajánlataival.

Az érintéses kártyaterminálok terjedése azonban az Apple kezére játszott, 2019 év végére várhatóan az amerikai kiskereskedők 70%-nál lehet majd Apple Pay-el fizetni. Ez a trend az Apple Pay mellett a Samsung Pay és a Google Pay elterjedését is elősegíti, de ők széttördelik az Androidos piacot, így lassabban is terjednek.

Az eMarketer elemzője, Yory Wurmse állítása szerint az Apple a mobilfizetések 47,3%-ért felelős az USA-ban, míg a Starbucks-nál ez az arány 39,4%.

Volument tekintve a teljes mobilfizetési piac várhatóan át fogja törni a 100 milliárd USD-s határt 2019-ben. Ez a lakosságszámra vetítve azt jelenti, hogy egy felhasználó átlagosan 1545 USD-t költ mobilfizetési megoldások segítségével, 24%-kal többet, mint az előző évben.

Forrás: https://www.finextra.com/newsarticle/34635/apple-pay-beats-starbucks-to-us-mobile-payments-crown

Juhász Benedek