Digitális megtakarítási borítékokkal (Buckets), valamint a megtakarítási számlára való automatikus befizetés funkcióval (Boosters) bővült az Ally digitális bank portfóliója – írja a bankinnovation.net. Az új funkciók célja nem csak az volt, hogy lépést tartsanak a fintech startupokkal, hanem az is, hogy kézzelfogható megoldást találjanak arra, hogy ügyfeleiket segítsék a megtakarításban.

A technikai háttér Magyarországon is adott – fotó: thebalance.com

A Bucket és Boosters hasonlítanak olyan funkciókra, amelyekkel az elmúlt években fintech cégek megjelentek a piacon, mint például a „Pots” névre hallgató megtakarítási boríték funkció, amit a brit Monzo integrált platformjába, vagy a Digit nevű személyes pénzügyi alkalmazás automatikus megtakarítási funkciója.

A Boosters, amely automatikus befizetéseket tesz lehetővé az ügyfelek megtakarítási számlájára, kétféleképpen működik:

az ügyfelek maguk is meghatározhatják, hogy milyen összeget szeretnének rendszeresen befizetni, vagy a platform elemezheti az ügyfelek tranzakciós mintáit és meghatározhatja, hogy milyen összeg helyezhető el biztonságosan a megtakarítási számlán.

Ez utóbbi funkcióval legfeljebb 100 USD kerülhet befizetésre a megtakarítási számlára.

Az Ally számos megtakarítási boríték opciót hozott létre, amelyek az ügyfelek által bővíthetőek, valamint a bank is létrehozhat új kategóriákat a fogyasztási szokások alapján. Talwar szerint az Ally fő előnye az automatikus megtakarítási funkciókat kínáló fintech startupokkal szemben, hogy az Ally automatikus megtakarítási szolgáltatásai ingyenesek, valamint, hogy átláthatóak, mivel a banki szektoron kívüli fintechek ügyfelei gyakran nem tudják, hogy mi történik a megtakarításukkal.