Átlépte az 1 trillió dollárt a Stripe

Kiválóan sikerült a tavalyi év a Stripe számára, hiszen 25 százalékos fizetési volumen növekedésének köszönhetően átlépte az 1 trillió dolláros álomhatárt. A 14 éve alapított vállalat ezzel jócskán lepipálta neves versenytársat, a PayPal-t, amely 23 évet várt erre a mérföldkőre. Az alapítók szerint ez csak a kezdet, van még tér a fejlődésre.

Ragyogóan sikerült 2023

Tavaly sem okozott csalódást a fizetési szolgáltató Stripe, derült ki a részvényeseknek szóló éves vállalati levélből. A fintech óriás egészen elképesztő mértékben, 25 százalékkal növelte a platformján átmenő fizetési forgalmat 2023-ban. A 2009-ben alapított Stripe ezzel fennállása óta először lépte át a bűvös 1 trillió dolláros éves fizetési volument. A következő nagy dobás egy IPO lehet, de ennek időpontjáról egyelőre csak találgatnak a piaci szereplők.

A Stripe társalapítói, egyben testvérek is, Patrick és John Collins a sikert elsősorban a nagyvállalati üzletágnak tulajdonítják. Emellett kiemelik, hogy egyre nagyobb számban használják szolgáltatásaikat startup vállalkozások is. A fizetési forgalom erőteljes növekedése a Stripe értékét is megdobta, amely 50 milliárd dollárról 65 milliárdra nőtt.

„Sok időt töltöttünk azzal, hogy ezt az értékesítési volumen növekedést elérjük. Az egész tavalyi évre kedvezőtlen gazdasági folyamatokat jósoltak, ennek ellenére a fogyasztói kiadások kiválóan helytálltak.” – értékelte a CNBC-nek John Collins, a Stripe elnöke a híreket.

További növekedést céloz meg a Stripe

Collins a Fortune Magazinnak nyilatkozva azt is kifejtette, hogy még csak az út elején járnak, és reményei szerint további növekedés vár a vállalatára. „Nagyon az elején járunk a Stripe növekedési pályájának, ha a megcélzott piac méretét nézzük. Hogy konkrét számokat említsek, jelenleg ezer milliárd dolláros fizetési volumennel rendelkezünk, amire rendkívül büszkék vagyunk. Azonban az amerikai fizetési piac 50 trillió dollárnál is nagyobb, vagyis még a 2 százalékos részesedést sem érjük el.”

A fintech óriás növekedésének záloga a kezdetektől annak technológiája volt. A folyamatos innováció juttatta el oda a Stripe-ot, hogy a globális fintech szektor egyik legnagyobb és legismertebb szereplője legyen. A könnyen integrálható megoldásait a kisvállalatoktól kezdve olyan óriások is használják, mint az Amazon, Google vagy a Shopify.

Forrás: fintechmagazine

Címlapkép: depositphotos