A Wealthyhood segít a fiatalok vagyonkezelésében

A Wealthyhood egy új befektetési platform, amelyhez a kereskedési applikációk és a robot-tanácsadók legjobb funkcióit vették alapul.

Az alapítók, Alexandros Christodoulakis és Konstantinos Faliagkas úgy vélték az emberek tisztában vannak azzal, hogy miként kezeljék a pénzügyeiket. Azután jöttek rá, hogy ez nem így van, mikor megalapították első pénzügyi startupjukat, amely a rendkívül nagy vagyonnal rendelkező intézményi befektetők számára fenntartott magánvagyonhoz való hozzáférés demokratizálását célozta meg.

Miután megpróbálták megismertetni az emberekkel hogyan is költsék el a keresetük utolsó 20 százalékát, rá kellett döbbenniük, hogy kortársaik azt sem tudják, mit kezdjenek a pénzük nagy részével. Megbeszéléseket folytattak és segítettek az embereknek átstrukturálni a portfóliójukat. A megbeszélések egy pontján realizálták, hogy itt az ideje pivotálni, vagyis a céget egy új irányba terelni. Ekkor döntöttek úgy, hogy felülvizsgálják a piacokat és segítenek a kezdő befektetőknek kitalálni, hogy mihez kezdjenek a pénzükkel.

“Arra kértük az embereket, hogy sprinteljenek, holott még kúszni sem tudnak. Ezért inkább a kezüket fogva megmutatjuk nekik, hogyan hozzanak létre jól diverzifikált portfóliókat nemcsak a mainstream pénzügyi eszközök körében, hanem egyéb befektetési eszközökben is. Így jött létre a Wealthyhood.” – mondta Christodoulakis.

A kereskedő appok veszélyei

A jelenlegi becslések szerint Európában több mint 100 millió ember tartozik a millenniumi, vagyis az Y-generációba, akik szeretnék befektetni a pénzüket. Ahelyett, hogy a hagyományos csatornákhoz fordulnának – legyen szó akár befektetési alapokról vagy brókerekről – inkább az alkalmazásokat választják. A Wealthyhood szerint ezzel az a probléma, hogy a kereskedési applikációk szerencsejátékra ösztönzik az embereket. Nem érdekli őket, hogy a felhasználó befektetni akar, a lényeg, hogy minél gyakrabban és aktívabban használják a platformot.

Egy kezdő befektető, akinek fogalma sincs hol kezdje el, megnyit egy alkalmazást és 1000 különböző részvény, kötvény, vagy még összetettebb opciós ügylet előtt áll, és azt se tudja, melyiket válassza. Ebből adódóan nagy valószínűséggel részvényeket fog vásárolni, mert bizonyos cégekről hallott már korábban vagy mert felismeri azt a márkát, amit eddig használt. Ez azonban nem nevezhető befektetési stratégiának, csupán spekulációnak vagy még annak se. A Wealthyhoodnál ezzel szemben segíteni akarnak a fiataloknak a hosszú távú befektetésben és vagyonépítésben.

A robot-tanácsadók problémája

A kereskedési platformok mellett pedig ott vannak még a robot-tanácsadók is. A robot-tanácsadókkal azonban az a probléma, hogy a választhatóság és a személyre szabhatóság hiányából fakadóan ez a megoldás unalmas lehet a fiatalabb generációk számára. Míg a kereskedési platformok esetében rengeteg lehetőség van, ami könnyen megterhelő tud lenni, addig a robot-tanácsadók mindössze néhány portfólióra csökkentik a lehetőségeket, amik közül választhat a felhasználó. Emellett ráadásul egy 1%-os díjat is felszámítanak, ami hosszabb távon érzékenyen érintheti a kevesebb megtakarítással rendelkező fiatal befektetőket.

A Wealthyhood megoldása

Az alapítók úgy látják, hogy a piac erre a két végletre oszlik:

  • A kereskedési alkalmazásokra, amelyek összetettek és arra ösztönzik az embereket, hogy hosszú távú befektetés helyett szerencsejátékot űzzenek.
  • Valamint a robot-tanácsadókra, amelyek egy kicsit unalmasak és nincs meg bennük a személyre szabhatóság.

A Wealthyhood éppen ezért középre pozícionálja magát azáltal, hogy e két megoldás legjobb tulajdonságait egy optimális felhasználói élménybe foglalja. Ennek segítségével a hosszú távú befektetők számára szeretnének útmutatást nyújtani, hogy a pénzüket az általuk kívánt és intelligens módon, kevesebb díjjal tudják befektetni.

(Forrás: AltFi)

(Címlapkép: Depositphotos)