A Revolut, a Monzo és a Starling 2019-es éve

Augusztusban sorra jelentették 2019-es eredményeiket az európai top fintech szereplők, így Anglia 3 vezető digitális bankja is. Elsőként a Monzo jelentette be 113,8 millió Fontos veszteségét a hónap elején, amely a az éves bevételük (67,4 millió Font) közel kétszere volt. A második bejelentéssel a Starling érkezett, erről 11-én írtunk aki 52 millió Font veszteséggel zárt, bevétele pedig mindössze 14,2 millió Font volt.

Pozitívumként könyvelhették el ugyanakkor, hogy 2018-hoz képest húszszorosára nőttek bevételeik. A hónap közepén pedig érkezett a Revolut jelentése is, akik 107,4 millió Fontos veszteséget jelentettek, azonban bevételeik az előző évhez képest háromszorosára, 162,7 millió Fontra nőttek.

A három fintech unikornist összehasonlítva azt lehet mondani, hogy a számokat összevetve a Monzonak volt legkevésbé sikeres a tavalyi év, ugyanakkor bevételek és felhasználószám tekintetében mindhárom cég jelentősen tudta folytatni megkezdett növekedését.

A felhasználók számát, és a mobil app letöltéseket összevetve az látható, hogy nagyon hasonló növekedési pályán mozog a három cég, növekedési ütemük egyre gyorsuló, ez kiváltképp szembetűnő, ha az N26-ot, Németország vezető digitális bankját melléjük tesszük kontrollváltozóként.

Összességében a 2019-es év eredményei nem hoztak meglepetéseket, azonban az idei év sorsdöntő lehet a szektor számára, hiszen a tőkepiacok rugalmatlanabbá válásával az állandó forrásigénnyel rendelkező vállalatok értékeltsége jelentősen eshet, és veszteséget termelő üzleti modelljük nem biztos, hogy fenntartható marad a válság alatt is.


Forrás: Marcel van Oost’s Linkedin feed, Sifted

Juhász Benedek