A Nubank bevezette a biometrikus arcfelismerő technológiát a biztonság növelése érdekében

Kevesebb, mint egy hónappal a 150 millió dolláros beruházás felvetése után a brazil fintech Nubank már használja is a biometrikus arcfelismerést, a hitelkártya kérelmek biztonságának növelése érdekében.

Napjaink meghatározó technológája a biometrikus azonosítás, legyen szó ujjlenyomat olvasásról, retina szkennerről, vagy arcfelismerésről. Felhasználási területei igen szerteágazóak, a beléptetéstől a munkaidő nyilvántartáson át, a mobiltelefonjaink feloldásáig már mindenhol előfordul.

A brazil Nubank az Acesso Digital nevű helyi technológiai vállalat által nyújtott AcessoBio eszközt – a biometrikus arcfelismerést – használja a már meglévő adatelemzési technológiai eszköztárát kiegészítve, a hitelkártya kérelmek biztonságának növelése érdekében. A technológia összehasonlítja a leendő ügyfelek arcát a Brazíliában található legnagyobb bankok, kiskereskedők és fintechek által használt megosztott adatbázisban rendelkezésre álló információkkal. Az AcessoBio a legnagyobb magántulajdonban lévő biometrikus adatbázis Brazíliában. A vállalat mobil alapú hitelkártyát és más fizetési szolgáltatásokat kínál az alkalmazásában. Havonta 1 millió brazil biometrikus adatait rögzíti, a következő három évben pedig arra törekszik, hogy rögzítse az ország gazdaságilag aktív népességének összes biometrikus adatát.

A Nubank szerint a biometrikus adatok bevezetése pozitív változásokat eredményez az ügyfelek számára, mivel javítja a mobil élményt a hitelkártya kérelmek során, miközben csökkenti a személyazonossággal való visszaélések, csalások lehetőségét. Az ügyfelek szemszögéből a kártya igénylésének folyamata továbbra is egyszerű, gyors és átlátható.

A 2013-ban alapított Nubank az egyik legjobb finanszírozású brazil tech startup. 2016 decemberben 150 millió dolláros új finanszírozást kapott a DST Global Investment Partners által vezetett partnerségi körtől, mely az elmúlt hónapokban egyre inkább a fintech szektorra összpontosított. Támogatói voltak: a Sequoia Capital, a Founders Fund és a Tiger Global Management. A cég népszerűvé vált az ügyfelek számára mobilközpontú, díjmentes hitelkártyáival. Kevesebb, mint négy év alatt több, mint 13 millió brazil vált a Nubank ügyfelévé, ami jól tükrözi, hogy a fogyasztók nyitottak az új alternatívák felé ezen a jelentősen koncentrált brazil bankpiacon.

Forrás
Kép
Nubank cégprofil

Szilágyi Viktória