A nő, aki 1,5 millió dollárt gyűjtött össze 8 óra alatt

Lehet, hogy neked is van egy gyorsan növekvő vállalkozásod. Vagy talán csak még csak egy kis csírát fogalmaztál meg arra vonatkozóan, hogy mi lehetne az új vállalkozásod profilja valamikor a jövőben. Azon gondolkozol, hogy milyen nehéz – talán lehetetlen – lenne pénzt gyűjteni a saját vállalkozásod számára. Deanna Meador inspiráló történetével betekintést nyújtunk bátor női vezetők életébe, és bízunk benne, hogy egyre többen merik saját álmaikat megvalósítani.

Deanna Meador egy olyan virtuális próbafelvételi technológiával rendelkező vállalkozás, a Couture Technologies társalapítója és vezérigazgatója, amely lehetővé teszi a divat- és munkaruházati márkák számára a virtuális próbafelvételi technológia, a 3D-s ruhakészítési szolgáltatások és az optimalizált adatelemzések használatát. Sorozatvállalkozóként a Wond’ry, a Vanderbilt Egyetem innovációs központjának helyettes igazgatója is.

“Körülbelül két hónapja a Nemzetközi Nőnapot egy sajátos ünneplési formával ünnepeltem meg – egész nap a telefont nyomkodtam.”

Nyolc óra alatt 193 hívást, e-mailt és üzenetet küldött, és sikeresen 1,5 millió dollárt sikerült összegyűjtenie a saját vállalkozása számára

Deanna motivációja a fáradságos erőfeszítésekkel teli és történelmi pénzgyűjtése mögött az állt, hogy üzenetet akart közvetíteni – a vállalkozó szellemű nőnek, aki ezt az írást olvassa. Történeteinknek hatalma van, és együtt tudjuk használni őket, hogy megváltoztassuk a narratívát. A narratívát arról, hogy a női vezetők mekkora része kap megfelelő támogatást, vagy hogy az ország mely részén kell élned vállalkozásod fejlesztéséhez.

Lehet, hogy neked is van egy gyorsan növekvő vállalkozásod. Vagy talán csak egy kis csírát fogalmaztál meg arra vonatkozóan, hogy mi lehetne egy új vállalkozásod valamikor a jövőben. Azon gondolkozol, hogy milyen nehéz – talán lehetetlen – lenne pénzt gyűjteni a saját vállalkozásod számára.

Mindez, abszolút lehetséges. Nem kell zseninek lenned, sem szerencsejátékosnak lenned ahhoz, hogy ez sikerüljön. Persze, 1,5 millió dollárt gyűjtött össze nyolc óra alatt. És ez egy nagy, impozáns összeg.

“Vannak ötleteim. Szeretném ezeket az ötleteket használni ahhoz, hogy pozitív értékváltozást hozzak a világba. Rendelkezem eltökéltséggel és az út során megszerzett üzleti készségekkel. Ha valóban elszánt vagyok, akkor semmi sem akadályozhat meg.” 

Íme néhány tanács arról, hogyan kezdtem

Oldj meg egy “cápatámadásos” problémát. Mindannyian ismerjük a jó értékesítési javaslat jelentőségét, és ha van egy vállalkozásod, megoldásod vagy ötleted – valószínűleg van elképzelésed az értékesítési javaslatodról. Vannak feltételezéseid a megoldandó problémáról. 

De vajon valóban egy “cápatámadásos” problémát oldasz meg? Olyan problémáról beszélek, amely jelentős veszteséget okoz leendő ügyfeleidnél? Megoldásod vagy ötleted megoldja az izzadságot okozó problémát? Olyan problémát, ami félelmet kelt az ügyfélben, vagy éjszakákon át ébren tartja őket? Ha igen, nagyszerű. Ha nem vagy biztos, jobban meg kell ismerned az ügyfeleidet a problémára összpontosító ügyfél-felfedezés révén annak érdekében, hogy bizonyítékot gyűjts, amit felhasználhatsz az ötleted és az értékesítési javaslatod újraértelmezésére vagy megerősítésére.

Mindig kérdezz!

Az alapok megtervezése és a finanszírozási stratégiád kidolgozása során fontos, hogy közelről megismerd mentoraidat, és tegyél fel minden kérdést, ami az eszedbe jut – még azokat is, amikre szégyellnéd, hogy meg kell kérdezned. Ha jó kapcsolatban állsz a megfelelő emberekkel – legyenek férfi vagy női vezetők – nem fognak megítélni a sebezhetőséged vagy hibáid miatt. 

Olyan biztonságos környezetre van szükséged, ahol szabadon kérdezhetsz mindent. Még jobb, ha előre megérzik azokat a kérdéseket, amelyeket fel kellene tenned, de amelyekről még nem is tudod, hogy válaszokra van szükséged.

Hozz létre egy zseniális tervet és prezentációt!

Ülj le a bizalmasaiddal, és írj le egy rendkívül egyszerűsített és stratégiai tervet papíron – tartalmazza pontosan azt, hogy merre tartasz, és miért, valamint milyen erőforrásokra lesz szükséged ahhoz, hogy eljuss oda. A Business Model Canvas-t használják sokan és bizonyított tény, hogy az egyik legjobb modell napjainkban. 

Készíts specifikus tervet arról, hogy a pénzügyi erőforrásokat hol fogod felhasználni, és adj hozzá egy kis tartalékot (mert mindig valami váratlan dolog előfordul). Ezután készíts egy rövid, hatékony prezentációt, amely bemutatja a tervedet és a vállalkozásod értékét. A prezentációd legyen érthető, világos és könnyen követhető. Az idő korlátozott, tehát a legfontosabb részekre összpontosíts, és gyakorold a prezentációt, hogy magabiztosan és hatékonyan tudd átadni az üzenetedet!

Merj kockáztatni és légy elszánt! 

Az ötleted és vállalkozásod sikeréért kockázatot kell vállalnod. Az első nagy lépés az, hogy eldöntsd, hogy milyen mértékű kockázatot vagy hajlandó vállalni, és milyen mértékben bízol az ötletedben és a képességeidben. Deanna esetében az volt a kockázat, hogy célja eléréséért külföldre utazott, és személyesen találkozott azokkal az emberekkel, akiknek a segítségére szüksége volt. Ki kell lépni a kényelmi zónából, és átlépni a határokat ahhoz, hogy igazán nagyot léphessünk! Légy elszánt és higgy a vállalkozásodban! Ha te magad sem vagy elkötelezett, akkor hogyan várod el, hogy mások elköteleződjenek irántad?

(Címlapkép: Depositphotos)