A NatWest bővíti Open Banking funkcióit

A brit bank open banking technológia segítségével teszi elérhetővé a vállalati ügyfelek számára, hogy közvetlenül küldhessenek pénzt ügyfeleiknek anélkül, hogy szükségük lenne azok banki adataira. A NatWest állítása szerint ez a szolgáltatás a piacon elsőként náluk jelenik majd meg. A funkció a bank open banking törekvéseinek zászlóshajójaként működő, Payit by NatWest fizetési szolgáltatásban lesz elérhető.

A funkció bevezetésével az a cél, hogy az ügyfelek irányába indított tranzakciók (visszatérítések, vevőszolgálati tranzakciók, kompenzációk stb.) esetében a csekkek és hagyományos banki transzferek helyét az azonnali fizetések vehessék át. A Payit még 2020 elején indult el, először egy olyan szolgáltatással, amely lehetővé tette a vállalkozások számára, hogy az open banking segítségével fogadhassanak befizetéseket ügyfeleiktől.

James Hodgson, a Payit by NatWest vezetője azt mondta: „A vállalkozásoknak sokszor a legfontosabb pillanatokban kell pénzt küldeniük ügyfeleiknek, a tipikus módszerek mégis gyakran lassúak, drágák, és nem elég hatékonyak. Célunk, hogy ezt az élményt a Payit segítségével megváltoztassuk, így a vállalkozásoknak már lehetőségük van az ügyfél számláján néhány másodperc alatt jóváíródó tranzakciókat indítani, ráadásul ehhez az ügyfelek banki adataira sincs szükség.” Hodgson azt is elmondta, hogy a NetWest open banking kompatibilitásának növelése céljából egy API csatorna kialakításán dolgoznak, amely lehetővé tenné a kereskedők számára, hogy a Payitet közvetlenül integrálják saját technológiai infrastruktúrájukkal.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond