A Loyds bankot 64 millió fontra bírságolták

64 millió fontnyi bírság érte a Loyds Bankot és a Bank of Scotlandot, amiért unprofesszionálisan bántak több millió ügyfelükkel. Kiderült, hogy a bank 2011. április és 2015. december között a hátralékkal rendelkező jelzálog ügyfelektől szakszerűtlenül gyűjtöttek információt a körülmények és hitelképesség felméréséhez.

A bankok olyan rendszert alkalmaztak, amely szerint fizetési megállapodáskén a híváskezelő meghatározhatta az ügyfelek havi törlesztésének minimális százalékát, senior hozzáértő kolléga jóváhagyása nélkül. Ezeket a kockázatokat az is súlyosbította, hogy az egyszerűsítési program kereteként a bankok számos beszedési szakértelemmel rendelkező munkatárstól váltak meg az elmúlt időben.  

Mark Steward, az FCA végrehajtási és piacfelügyeleti ügyvezető igazgatója szerint: “A bankok ügyfeleit tisztességes bánásmód illeti meg, még akkor is ha ezek az ügyfelek pénzügyi nehézségekkel küzdenek.„

Forrás: Finextra

Lauri Sonia