A Gucci már kriptovalutában is fogad fizetéseket

A napokban derült ki, hogy a Gucci május végétől kriptovalutás fizetéseket is elfogad az Egyesült Államokban. Az elmúlt időszakban érzékelhető volt a luxusipar nyitottsága a digitális eszközök irányába, ez most újból megerősítést nyert a patinás márka bejelentésével.

Kezdésként május végétől New York, Los Angeles, Miami, Atlanta és Las Vegas kiválasztott Gucci boltjaiban lehet majd kriptoeszközzel fizetni. A vásárlók tíz kriptovaluta közül választhatnak majd, a kínálatban ott lesz például a Bitcoin, az Ether, a Dogecoin és a Shiba Inu is.

A Gucci ezzel a lépésével a korai adopterek közé került saját területén. Az első fecske Philipp Plein divattervező volt, aki már tavaly bejelentette, hogy kriptovalutákat is elfogad fizetség gyanánt a webshopjában. Plein nemrég azt nyilatkozta, várakozásai szerint idén hatalmas növekedést produkálnak majd a digitális eszközökkel lebonyolított tranzakciók. Saját tapasztalataival kapcsolatban elmondta, vállalata rengeteg új ügyfelet szerzett a kriptovaluta elfogadás bevezetésével.

Utóbbi gondolat jelölhető meg a történet központi tanulságaként. A luxusmárkák elsősorban a fiatal ügyfelek elcsábítását remélik a kriptoeszközök elfogadásától, ezért is igyekeznek gyorsan reagálni a friss trendekre. Jó példa erre a digitális karaktereknek való ruhatervezés. Néhány éve valószínűleg kinevették volna ezeket a brandeket, ha kijelentik, videojátékos karaktereknek terveznek exkluzív, digitális ruhadarabokat, mostanra viszont a jelenség kezd általánossá válni.

Nem mindenki van ugyanakkor elragadtatva a legújabb mániától. Axel Dumas, a Hermes ügyvezető igazgatója például 2022 elején úgy fogalmazott, a metaverzum körül kialakuló hype-ot a többség csak a könnyű bevételszerzésre akarja felhasználni, valódi értékteremtésre nem érdemes számítani. Az bizonyára csak évek múltán lesz egyértelmű, hogy a Gucci, vagy a Hermes tett jó lóra ebben a kérdésben.

Forrás: Bloomberg

Bátorfi Botond