A fintechek a pénzügyi edukáció mesterei

A Truist, az USA egyik legnagyobb pénzintézete felvásárolta a Long Game-et, egy mindössze tizenkét fős fintech startupot. Az elsőre meglepő ügylet hátterében fontos felismerések állnak. Az elmúlt években látványos volt, hogy mindig azok a bankok teljesítettek jól a digitális transzformációban, akik felismerték saját hiányosságaikat és inkább fintechekkel való együttműködések révén léptek be új, innovatív megközelítést igénylő területekre. Így tett most a Truist is.

Januári adatok alapján az észak-karolinai székhelyű bank az Egyesült Államok hatodik legnagyobb pénzintézete. A 488 milliárd dollárnyi eszközt kezelő Truist a BB&T és a SunTrust bankok összeolvadásával jött létre még 2019-ben.

Pénzügyi edukáció másképp

A Long Game 2015-ben jött létre, azóta 20 millió dollár tőkéhez jutott különböző kockázati tőkealapoktól. A San Franciscó-i székhelyű fintech gamifikációs elemekkel dúsított alkalmazást kínál ügyfeleinek, akiket a fontos pénzügyi ismeretek elsajátításában igyekszik támogatni. Az appban játékos mechanizmusokkal és nyereményekkel igyekeznek okos pénzügyi szokások kialakítására és konzisztens spórolásra ösztönözni a felhasználókat, így a tudásszerzés mindig élvezetes marad.

“Az amerikai lakosság több, mint fele kevesebb mint 500 dollár megtakarítással rendelkezik, ezért rengeteg ember anyagi csődbe kerülhet egy váratlan tétel felmerülése miatt,” – nyilatkozta Lindsay Holden, a Long Game társalapítója és vezérigazgatója. A vállalatvezető elmondta, a Long Game erre a problémára igyekszik újszerű, kreatív megoldást kínálni. Házon belül rengeteget gondolkodtak viselkedési közgazdaságtani kérdéseken és azon, hogy miként motiválhatók az emberek a pénzügyi tudatosságra. Kutatásuk végén arra jutottak, hogy a nyereményhez kötött megtakarítások jelentik a legígéretesebb lehetőséget. 

Új eszköz lehet a siker kulcsa

A nyereményhez kötött megtakarítások lényege hogy valaki azzal, hogy pénzt helyez egy megtakarítási zsebbe, esélyt kap arra, hogy sok pénzt nyerjen. “Ez pontosan megegyezik a lottózás dinamikájával, ahol az emberek egy nagy pénznyeremény reményében cselekszenek. Ahelyett azonban, hogy megvesznek egy jegyet és kidobják az ablakon az árát, pénzt takarítanak meg.” Ez azt jelenti, hogy hosszú távon a lottó vesztesei is nyernek, hiszen megtakarított pénzük a helyén marad és értékes tartalékot képez számukra. 

A Long Game célcsoportját elsősorban a Z generáció (25 év alattiak) és az Y generáció (25-45 év közöttiek) jelentik. “Ez tényleg egy játék, hiszen játékos dinamika segítségével növeljük az ügyfelek pénzügyi ismereteit,” – mondja a vállalatvezető. A Long Game a játék-szektor jógyakorlatait hasznosítva lép kapcsolatba felhasználóival. Az alkalmazásnak kvízjátékos jellege van, az ügyfelek pedig jutalmakat kapnak a sikeres tanulásért.

A Long Game főleg a közösségi médiában hirdeti magát, de különböző online játékok felületén is feltűnik. Ez logikus döntés, tekintve, hogy az ügyfelek javarészt a 30 év alatti korosztályból kerülnek ki. Alighanem ez is növelte a fintech vonzerejét a Truist számára, hiszen a pénzintézet egy fontos, fiatalabb szegmensét érheti el a társadalomnak, amelyet önmaga nehezen tudna megszólítani. A bank a tervek szerint hamarosan piacra dobja az alkalmazás felújított verzióját, amely több mint 15 millió háztartás számára lesz elérhető. 

Egyre jövedelmezőbb a kollaboráció

Érzékelhetően egyre gyakoribbak a bankok és fintechek közötti együttműködések, amik az egyszeri kollaborációtól kezdve egészen a felvásárlásokig számos különböző formát ölthetnek. Egyre több bank veszi tudomásul, hogy vannak olyan területek, ahol esélytelenek olyan színvonalas élményt nyújtani, mint a specializálódott fintechek. 

Így ahelyett, hogy hosszadalmas és költséges fejlesztésbe fognának, inkább partnerségre lépnek egy technológiát és dizájnt tekintve is korszerűbb, fiatal szereplővel. A Long Game felvásárlásával a Truist a pénzügyi edukációban és a fiatal ügyfelek csatornázásában is sokat léphet elő a folytatásban.

Forrás: TechCrunch

Bátorfi Botond