A Facebook leányvállalata a WhatsApp több indiai hitelintézettel kíván együttműködni a vidéki térségekben és az alacsony jövedelmű személyek számára nyújtott banki szolgáltatások bővítése érdekében – nyilatkozta az üzenetkezelő platform országvezetője.
A WhatsApp – melynek Indiában van a legtöbb felhasználója (400 millió), már kapcsolatba lépett több bankkal, ideértve az ICICI Bankot és a HDFC Bankot is, lehetővé téve számukra, hogy üzleti szolgáltatásaikban automatikus szöveges üzenetek útján kommunikálhassanak az ügyfelekkel.
„Most több bankkal szeretnénk dolgozni az elkövetkező év folyamán, hogy elősegítsük a bankszolgáltatások egyszerűsítését és bővítését, különösen a vidéki és az alacsony jövedelmű szegmensekben” – mondta Abhijit Bose, a WhatsApp indiai vezetője egy webes közvetítés útján a fintech csúcstalálkozón.
A WhatsApp a banki és más partnerekkel folytatott kísérleti projekteket is kiterjeszti a pénzügyi szolgáltatások, például a nyugdíjak és a biztosítások piacán.
A bankokkal fenntartott partnerségein kívül az amerikai társaság már több mint két éve saját fizetési szolgáltatást működtet Indiában, korlátozott számú felhasználóval, és a teljes körű bevezetés előtt olyan szabályozási engedélyekre vár, mint például az adatok lokalizálása.
Az anyavállalat, a Facebook által a Reliance Industries digitális egységébe fektetett 5,7 milliárd dolláros beruházás várhatóan a WhatsApp számára nyomon követi az indiai konglomerátum kiskereskedelmi üzletágának kifizetéseit, amelynek célja tízmillió kis üzlet kiszolgálása Indiában.
Lóránt Dániel