A brit bankok 60 fiókot zárnak be havonta

Az Egyesült Királyság bankjai havonta 60 fiókot zárnak be, mivel egyre több fogyasztó használja az internetbankját, – derült ki egy nemrég közreadott fogyasztói kutatásból.
A legsúlyosabban érintett régió Skócia és Anglia délkeleti része.

A bankfiók bezárása riasztó ütemben zajlik, amely által korlátozódik vagy megszűnik az ügyfelek hozzáférése a szükséges pénzügyi szolgáltatásokhoz. Az Egyesült Királyságban közel 3000 lakossági bankfiókot zártak be 2015 óta, és ez a tendencia folytatódik, ugyanis 2018-ban további 670 fiók bezárását tervezik, 2017-ben ez a szám 879 volt.

A NatWest több fiókot zár be zárt, mint bármely más brit hitelező, pontosan 638-at. Ezt követi a HSBC 440, a Lloyds 366 és az RBS 350 fiók bezárásával. Bár az online banki szolgáltatások és a mobilalkalmazások száma folyamatosan növekszik, még mindig vannak olyan ügyfelek, akik vagy nem tudnak kapcsolódni ezekhez a szolgáltatásokhoz, vagy egyszerűen csak a hagyományos banki formák előnyeit preferálják.

A digitális átállás a nagybankok esetében hordozhat előre nem látható következményeket. Ugyanis a bankok régi, meglévő infrastruktúráihoz kapcsolódó modern technológiákra való támaszkodás rendkívül kockázatos, ahogy ezt a TSB és a Visa közelmúltban bekövetkezett IT rendszerének összeomlása is mutatja.

A pénzügyi ágazatban tehát havi szinten közel 60 fiókot zárnak be átlagban az Egyesült Királyságban, így azok az ügyfelek, akik a hagyományos utcai nagybanki ügyintézést részesítik előnyben, kényelmetlenségekbe ütközhetnek, ha az elvárt szolgáltatásokat szeretnék megkapni. A banki szolgáltatásokhoz való hozzáférést tovább szűkíti az ATM hálózatok bezárása is, így 2.7 millió fogyasztó számára korlátozottak a készpénzfelvételi lehetőségek és az előnyben részesített fizetési módok.

Bár a döntés nyilvánvalóan kereskedelmi jellegű a bankok részéről, döntő fontosságú lenne, hogy mielőtt bezárják az ajtókat, ismerjék fel azon ügyfelek igényeit is, akik a hagyományos nagybanki szolgáltatásokat részesítik előnyben. A 2015-ben bevezetett szabványok előírják, hogy a bankoknak konzultálniuk kell ügyfeleikkel és közösségeikkel mielőtt a pénzügyi szolgáltatásokat eltávolítják egy adott területről.

 

Forrás: Independent

Szilágyi Viktória