Egy új digitális személyazonossági szolgáltatás lehetővé teszi az ausztrálok számára, hogy bankjuk segítségével igazolják személyazonosságukat harmadik felek számára.
A nemrég alakult Australian Payments Plus (AP+) az ország nagybankjaival együttműködve dolgozott a ConnectID projekten. Ennek során a személyazonosságot igazoló dokumentumok bemutatása helyett az emberek mostantól a rendszerben részt vevő vállalkozásoktól kérhetik, hogy adataikat olyan szervezetek segítségével ellenőrizzék le, amelyeket korábban már megbíztak adataik kezelésével.
A ConnectID már számos felhasználási területen elérhető a Commonwealth Bank (CBA) és a National Australia Bank (NAB) ügyfelei számára. Emellett a Westpac és az ANZ is nyújt banki szolgáltatásokat a rendszerben.
A rendszerben közreműködők nem látnak rá és nem tárolják el a személyes adatokat, a megoldás csupán hídként működik a valakinek a személyazonosságát igazolni kívánó szervezet és az igazolást végző szervezet között. Ez csak akkor történik meg, ha az ügyfél engedélyezi.
Katherine Sleeth, a CBA adatkezelésért felelős vezérigazgatója szerint:
“A Commonwealth Bank támogatja a ConnectID-t, amely egyszerűsíteni fogja az ügyfelek azonosítási és hitelesítési igényeit a vállalkozások és a fogyasztók számára.”
(Forrás: Finextra)
(Címlapkép: Depositphotos)