75 millió dollárt vont be a Personetics

A fintech cég, amely mesterséges intelligencia segítségével teszi lehetővé pénzintézetek számára az ügyfeleikkel való interakció személyre szabottságának növelését, 75 millió dollárnyi külső tőkét vont be a Warburg Pincus befektetése révén. A Personetics szabadalmaztatott AI szoftver platformja valós időben elemzi az ügyfelek pénzügyi adatait és viselkedését. A bankok az adatok alapján módosíthatják előre programozott tippjeiket és személyre szabott user journey-t (felhasználói útvonalat) tervezhetnek.

A cég technológiájának segítségével naponta összesen több, mint 95 millió banki ügyfél több milliárdnyi tranzakciója kerül elemzésre, köztük olyan pénzintézetek klienseinek tevékenysége is, mint a US Bank, az RBC, a Santander, a Metro Bank, vagy épp az MUFG. A Personetics állítása szerint a velük együttműködő bankok jelentős előnyöket élveznek a rendkívül személyre szabott megoldás révén: 35%-os növekedésre tesznek szert a digitális ügyfélaktivitás terén, 20%-kal nő a náluk vezetett számlák és egyenlegek mértéke, emellett ráadásul a személyre szabott termékjavaslatok és tanácsok is 15%-kal nagyobb eséllyel érnek célt ügyfeleiknél.

David Sosna, a Personetics CEO-ja és alapítója azt mondta: „A pénzügyi szektor fordulóponthoz érkezett, ami a mobileszközök használatát és a személyre szabott ügyfélkommunikáció terjedését illeti. A Personetics elkötelezte magát emellett az ösvény mellett és megteremtette saját vízióját az „önkiszolgáló” pénzügyekről. Célunk, hogy globális jelenlétünket újabb partnerek és ügyfelek megszerzésével terjeszthessük ki, és innovatív üzleti megoldásokkal lássuk el meglévő ügyfeleinket is. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy ezen az utazáson a Warburg Pincus is a partnerünk lesz.”

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond