5 digitalizációs tipp pénzügyi vállalatok számára

A pénzügyi licensszel rendelkező vállalatok számára az ügyfelek bizalma, és a vállalat reputációja a legfontosabb értékek között vannak. Ahogy a világ digitalizálódik, elengedhetetlen, hogy ezek a vállalatok is tartsák a lépést a technológiai fejlődéssel, megőrizve ezzel az ügyfelek bizalmát.

Miért is fontos a bizalom fenntartása, és a technológiába való invesztíció?

Egy friss felmérés szerint a vállalati ügyfelek mindössze 20%-a preferálja a személyes ügyintézést az online ügyintézéssel szemben: nyilvánvaló, hogy az ügyfélelégedettség növelésében egyre nagyobb szerep jut a digitális eszközöknek.

Az 5 digitalizációs tipp, amit a pénzügyi vállalatoknak érdemes megfogadniuk:

  1. A piacot meghatározó trendek megértése

Elengedhetetlen, hogy megértsük, mire vágynak a felhasználók, és a versenytársak milyen megoldásokat kínálnak. Fontos, hogy a trendeket már ne csak lokális szinten, hanem globálisan kövessük!

  1. A versenytársak tevékenységének figyelemmel követése

Az ügyfelek egyre könnyebben tájékozódhatnak a versenytársak szolgáltatásairól, illetve nézhetik meg, hogy mások hogyan értékelik azokat. Külön fórumok alakultak, amelyek a pénzügyi szolgáltatásokat hasonlítják össze, a felhasználók gondolatokat cserélnek egymással. A sikeres működéshez elengedhetetlen, hogy az ügyfelek, és a versenytársak ügyfeleinek véleményét figyelemmel kövessük.

  1. A krízmenedzsmentre való felkészülés

Ma már elképzelhetetlen az, hogy egy vállalatról ne jelenjenek meg előbb vagy utóbb negatív hírek, híresztelések. Fontos, hogy előre készüljünk ezekre a helyzetekre, és időben hozzuk meg a szükséges döntéseket, amikor a probléma felbukkan.

  1. Az online értékelések figyelemmel követése

Fektessünk nagy hangsúlyt arra, hogy hogyan értékelik szolgáltatásainkat ügyfeleink online. Ez nagyban segítheti a termékfejlesztést, és megkönnyítheti az ügyfélonboardingot.

  1. Emeljük ki értékeinket

Fontos, hogy megtalálja egy pénzügyi vállalkozás az igazi értékeit, és ezeket ügyfelei tudomására hozza, és a megfelelő módon, a megfelelő platformokon kommunikáljon ügyfeleivel. 

Forrás: Fintechfutures

Juhász Benedek