Tovább növekedtek a Klarna veszteségei

Megérkeztek a Klarna 2021-es pénzügyi évének eredményei. Elsőre szembetűnő, hogy a 2020-ban még 150 millió dolláros veszteségek közel ötszörös növekedéssel 748 millió dollárra emelkedtek. Az eredmény a földrajzi terjeszkedésnek, az akvizícióknak és az ügyfelek markáns növekedésének tudható be. A hírek szerint a BNPL szolgáltató újabb tőkebevonáson gondolkodik, amivel a vállalat értéke 60 milliárd dollárra növekedhet. 

A növekedési mutatók erős teljesítményről adnak tanúbizonyságot. A bruttó áruérték 80 milliárd dollárra tehető, míg a nettó működési eredmény 38%-os növekedéssel már 1,6 milliárd dolláron áll. A beszámoló szerint 2021-ben a Klarna 46 millió új ügyfelet szerzett, az év végére pedig 45 országban rendelkezett jelenléttel.

“Mára több, mint 100 millió aktív ügyfelet szolgálunk ki világszerte. Elégedettségre ad okot, hogy globális hiteleink 99 százaléka visszafizetésre kerül az ügyfelek által. De a Pay Now funkció is jelentős népszerűségnek örvend, mostanra a tranzakciós volumenünk nagyjából 40 százaléka származik az ilyen költésekből. Olyan izgalmas vállalatokat vásároltunk fel, mint a Stocard és a Hero, az akvizíciókkal pedig 147 millióra nő majd az aktív ügyfelek száma. Globális terjeszkedésünk is felgyorsult, hiszen 2020 óta tíz új piacon jelentünk meg.” – nyilatkozta Sebastian Siemiatkowski, a Klarna CEO-ja.  

A vállalatvezető az amerikai tevékenységgel kapcsolatban is jó híreket osztott meg. A Klarna hatalmas összeget fordított az USA-beli terjeszkedésre, aminek meg is lett az eredménye. Mára ez a vállalat leggyorsabban növekvő piaca, hamarosan pedig abszolút értelemben is a Klarna legnagyobb bevételt termelő piacává válhat. Erre enged következteni az a tény is, hogy tavaly decemberben többen töltötték le a Klarna appot, mint a PayPalt, a YouTube-ot, a Snapchatet, a WhatsAppot, vagy a Twittert.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond