Mit várhatunk idén a Starlingtól?

A Starling Bank alapító-vezérigazgatója, Anne Boden közzétette éves levelét, melyben beszámolt a neobank legfőbb idei terveiről is. 2022-ben többek közt saját fejlesztésű Banking-as-a-Service megoldásuk nemzetközi terjesztésére, hitelezési tevékenységük fejlesztésére, valamint hirdetési partnereik szorosabb ellenőrzésére is kitért.

Ahogy azt a neobanknál hívják, a Starling-as-a-Service pénzügyi és nem-pénzügyi vállalatok számára teszi elérhetővé a Starling banki megoldásait, hogy azokat saját arculatukkal, saját felületeikre beágyazva tudják továbbértékesíteni a partnerek. A tavalyi év vége fele már 30 vállalat vette igénybe a szolgáltatást az Egyesült Királyságban, idén pedig tovább bővítenék földrajzi elérésüket.

Októberben egyszer már beszámoltunk arról, hogy a Banking-as-a-Service megoldást Franciaországban, Németországban, Hollandiában és Spanyolországban is be fogják vezetni az idei év első felében. Most megint megerősítették ezt a tervet és bár vannak szabályozói kihívások, a Starlingnál bíznak tapasztalatukban és technológiájukban, ezért sikeres terjeszkedést várnak.

A neobank hitelezési tevékenységére is nagy hangsúlyt fognak helyezni az év során. Stratégiájuk részeként más intézetek által kibocsátott hiteleket is készek átvenni, több eszközosztályt érintve is hiteleznek, valamint célzott felvásárlásokat is terveznek, amelyek néhány előre választott hitelszolgáltatót érintenek.

Végül egy érdekes fejleménnyel is szolgált a levél, ugyanis a Starling Bank határozatlan ideig nem tervez a Meta Platforms felületein hirdetni, így Facebookon és Instagramon sem. A Meta nem szűri megfelelően saját hirdetéseit, ezért számos felhasználójuk csalárd hirdetések áldozatává válik. Bár a Meta már igyekszik orvosolni a problémát, Boden még mindig nem tartja elegendőnek a megtett lépéseket.

Forrás: AltFi, Finextra

Qayum Dániel