2021 legnagyobb fintech marketing húzásai

Egy jól felépített marketing stratégia kulcsfontosságú minden vállalkozás számára, azonban ez a fintechekre még inkább igaz. A kis startupok újvonalas megoldásait gyakran bizalmatlanság övezi az ügyfelek részéről, ha egyáltalán tudomást szereznek azokról. Így tehát igazán nagy feladat meggyőzni őket arról, hogy érdemes elhagyni a jól bevált, de mostanra rendre elavult szolgáltatásokat nyújtó inkumbenseket. 2021-es marketing és kommunikáció válogatásunkban számos kampányt kiemelünk, melyek a fintech szektor innovatív gondolkodását, vagy egyszerűen az említett évben észlelt óriási ütemű növekedést szemléltetik.

Az általunk kiválasztott legnagyobb történetek között említést nyert a Klarna birodalom építése, amely olyannyira épít marketing stratégiájára, hogy a fintech szektor már szinte a BNPL óriásnak tulajdonítja a pink színt. A Clim8 az év egyik legérdekesebb egyezségét kötötte: azért, hogy a Channel 4 csatornáin szerepelhessen a fintech nem fizetett készpénzt, hanem részvényeinek egy részével kompenzálta partnerét.

A digitális eszközök világa sokszor a marketing területén is megjelenik. A Crypto.com átfogó kampány stratégiája kihagyhatatlan 2021 legnagyobb fejleményei közül, de az NFT térnyerés még egy olyan megalapozott szereplőt is rávett marketing tevékenységének kibővítésére, mint a Mastercard.

A merész kommunikációs lépéseket a DeadHappy és a Current szolgáltatták. A DeadHappy igen nyersen, de – számos versenytársával ellentétben – mégis üdítően nyíltan kommunikál ügyfeleivel életbiztosítással kapcsolatos szolgáltatásairól. A Current is hasonlóan éles kommunikációs ívet húzott: ugyanis ők egy kampányuk során felvállaltak egy egyértelmű, de több neobank által rejtegetett tényt – mégpedig, hogy ők nem igazi bankok.

Végül számos fintech pedig arra játszott, hogy van egy dolog, amit minden ember szeret vagy legalább igényel, ez pedig a pénz. A Nubank és a Freetrade is ingyenes értékpapírokat osztogatott ügyfeleinek, akcióik pedig bele is férhetnek az ingyen pénz fogalmába.

A fentiekhez hasonló marketing lépések nemcsak a fintech vagy a pénzügyi szektor szereplői számára tanulságosak. Ha nem is egy az egyben, de az említett kampányok egyes elemeit szinte minden vállalat átemelheti saját stratégiájába, és ki tudja, 2022-ben éppen egy fintech által inspirált lépéssel szerezheti meg legújabb vásárlóját.

A fenti történeteket mind bővebben kibontottuk a Fintech Sparks múlt héten megjelent év összefoglaló kiadványában, amely az alábbi linkről ingyenesen letölthető. A kiadvány az év legnagyobb fintech trendjeivel kezdődik, a folytatásban pedig szó esik néhány könnyedebb témáról is, mint az év legnagyobb nyerteseiről és veszteseiről, az arcokról a fintech óriások mögött vagy a kriptopiac botrányairól. A számok szerelmesei a tőkebevonásokról, tőzsdei bevezetésekről, finanszírozási kampányokról és felvásárlásokról is olvashatnak mielőtt a kiadvány rátér az év marketing és design megoldásaira. Végezetül pedig nem maradhattak ki 2022-es várakozásaink sem.

Qayum Dániel