2020–kihívás előtt a challanger bankok?

Az elmúlt években a challanger bankok hatalmas lendülettel léptek be a pénzügyi piacra, a masszív tőkebevonások segítségével óriási ügyfélbázisra tettek szert. A tőkebevonások ideje azonban nem tarthat örökké, ezért jogosan merül fel a kérdés: hogyan fognak hosszútávon, a tőkeinjekciók után pénzt keresni ezek a vállalatok?

Egyrész a kártyás fizetésekből származó bankközi tranzakciós díjakból, egyéb pénzügyi szolgáltatásokból, mint például biztosításokból és hitelekből. A legígéretesebb bevételi forrásnak azonban a prémium előfizetési díjak bizonyulnak. Míg a challanger bankok ingyenes számlákkal és alacsony, átlátható díjakkal robbantak be a piacra, a legtöbbüknél már megjelentek a fix havidíjas prémium számlacsomagok is.

Bár a prémium termékek szembe mennek a kezdeti, mindent ingyen kínáló filozófiával, azonban a számok azt mutatják, hogy jól teljesítenek ezek a termékek az iparágban. Mára a challaner bankok tehát egy software-as-a-service struktúrát alakítottak ki, amely kiegészült egy prémium komponenssel. A fentartható működés érdekében tehát kulcsfontosságú lesz a prémium termékek sikeressége, ezért érdemes lesz ezen termékek népszerűségét nyomon követni, hiszen döntő tényező lehet ez a jövőre nézve a neo-bankok szempontjából.

 

Forrás: techrunch

 

Kaliszky Péter