Májusban debütál az a hazai fejlesztésű, digitális szerződéskötő platform, amely végre kiszakítja a vállalkozásokat a papírvilágból: érkezik a TrustChain Platform!
A digitalizáció fejlődésével szinte naponta találkozunk olyan megoldásokkal, amelyek hosszú távon képesek lesznek gyorsabbá, egyszerűbbé és gazdaságosabbá tenni üzleti életünk mindennapjait. A kkv-szektor tekintetében ilyen például az online számlázás robbanásszerű terjedése és úgy tűnik, most végre valahára búcsút inthetünk a „küldtem a szerződést, nyomtasd ki légyszi, írd alá, küldd vissza eredetiben és visszaküldjük a tiéteket” felütésű irodai kálváriának.
A rendszer ötletgazdái a Startup Safari és az Arsboni közösen szervezett Legal útvonalának második napján elmondták:
“Sok ügyfelünknél szembesültünk azzal, hogy a mindennapi adminisztratív és jogi rutinfeladatok órákat vesznek el az ügyvezetők és segítőik életéből, miközben azok nem támogatják az üzletszerzést, cégépítést. Számtalan esetben láttuk, hogy a cégek közötti elszámolások, fizetési csúszások okai a rosszul szerkesztett sablonszerződések, szimplán rossz, téves adatok a megállapodásokban” – mesélte Romhány Gergely, a Trustchain Systems Kft. ügyvezetője.
„A pontatlanságok okozta késedelmek kiküszöbölése, és a számlázás során előforduló további problémák megoldása mellett a másik mozgatórugónk az volt, hogy a kkv-szektorba tartozó ügyfeleinknek segítséget, digitális eszközökkel magabiztosságot adjunk a nemzetközi piacra lépéshez” – folytatta dr. Vándor András termékfejlesztési vezető.
A fenti aspektusok mellett fontos kiemelni, hogy a kisebb vállalkozások havi szintű működésébe szimplán nem fér bele, hogy tucatnyi munkaóra teljen el adminisztratív papírmunkával, adatszerzéssel és azonosítással.
Blockchain vagy nem?
A TrustChain Platform szándékosan nem blockchain alapon működik, emellett azonban teljes mértékben hiteles és jogilag biztonságos módon digitalizálja, majd helyezi online környezetbe a cégek között lévő, egyelőre papíralapú folyamatokat.
Az ötletgazdák a funkciók bemutatása során kitértek arra is, hogy a platformon nem csak az aktív és inakítv szerződések elérhetőek, hanem egyből elénk tárja az aktuális teendőket és lépéseket, az aláírni és kifizetni való tételeket, valamint a partnerfelkéréseket is.
Adottak a jogi felételek?
A Platform kapcsán adja magát a kérdés, hogy adottak-e a kellő jogi feltételek ahhoz, hogy a TrustChain könnyedén implementálható legyen a vállalkozások számára. Miután azonban a tranzakcióhoz kapcsolódó dokumentáció időbélyegzett és elektronikusan hitelesített, így az egységes jogi felételeket az eIDAS-rendelet biztosítja az EU-n belül.
“Az első pillanattól arra fókuszálunk, hogy a folyamatok automatizálásával időt spóroljunk azoknak a cégeknek, akik üzletet építeni, nőni akarnak. Emellett az egyszerűen, online megszerezhető minősített elektronikus aláírás által biztonságot is kapnak a rajtunk keresztül kereskedők” – emelte ki a startup ügyvezetője.
A felhasználó könnyen kezelhető online felületen érheti el és írhatja alá a rendszerben létrehozott elektronikus dokumentumokat. “A szerződések az Evrotrust mobil applikáció segítségével írhatók alá, az így létrehozott aláírás az Európai Unión belül egységesen elfogadott és hiteles” – emelte ki dr. Vándor András.
A TrustChain jövője
2019 áprilisában a TrustChain-t 650 cég közül a nyertes 25 cég közé választották a bécsi weXelerate programban. “Ez a siker lehetővé teszi, hogy a TrustChain Platform júniusi cseh és magyar piacon való indulása után viszonylag gyorsan tudjunk a hazai cégek osztrák piacra lépésében is segíteni, és ha terveink valóra válnak, a szerződésekhez import-export finanszírozási lehetőségeket is tudunk majd kínálni” – árulta el Romhány Gergely.
Reményik Áron
Forrás: TrustChain