A Citi vállalati kártyáihoz olyan virtuális, élőszavas ügyfélszolgálati asszisztenst rendel, ami 0-24-ben várakozási idő nélkül fogadja a bejövő hívásokat, az adaptív megértéses technológián alapuló mesterséges intelligenciának köszönhetően képes különböző nyelveket felismerni, azonnal, élőszavas választ adni a kérdésekre, és akár komplexebb problémákat is megoldani.

A Citi szerint az egyelőre csak amerikai ügyfélkör számára elérhető rendszer folyamatosan tanul, és egyre összetetteb feladatokat is el tud majd végezni, így rövidesen elérhető lesz, hogy szükségtelenné váljanak az ügyfélszolgálatos kollégák. A vállalati szektor szereplői ideálisak egy ilyen újítás bevezetésére, így vélhetően ez csak az első lépés, amit majd további ügyfélszegmensekre terjeszther ki a bank.

Ez a fejlesztés azt is jól jelzi, hogy a bankok számára egyértelmű profitcentert jelentenek a vállalati ügyfelek, így az ő kedvükért hajlandóak jelentős beruházásokat végigvinni. A magyar piacon a Citi Commercial Card-hoz hasonló megoldás a Peak CashCard Business terméke.

 

Forrás: finextra

 

Suppan Márton