Versenyelőnyt jelenthet a BNPL a fiatal ügyfeleknél

A fiatal fogyasztók körében magasabb a BNPL használat, és más értelmezésük van a halasztott fizetési lehetőségről, mint az idősebb korosztálynak. A fiatalok egyharmada hajlandó kereskedőt váltani, ha máshol lehetősége van halasztott fizetési megoldással fizetni.

Egy friss kutatás szerint az USA-ban a fiatal fogyasztók nagy része használt BNPL (“Buy Now, Pay Later”) halasztott fizetési szolgáltatást az elmúlt egy évben. A Z és Y generációs fogyasztók 65 százaléka vett igénybe ilyen fizetési lehetőséget. 

Az idősebb korosztálynál egyelőre még alacsonyabb a BNPL adaptáció. Ennek egyik oka, hogy az X generáció és “baby boomerek” körében túlnyomóan rossz a fizetési szolgáltatás értelmezése. 

A BNPL egy mozaikszó. A „Buy Now, Pay Later”, azaz „Vásárolj Most, Fizess Később” kifejezést jelöli. Egy hitelezési megoldást foglal magában, amely lehetővé teszi, hogy egy vásárlás végösszegét késleltetve, egy összegben, vagy törlesztőrészletekre bontva fizessék ki a vásárlók.

Míg a Z és Y generáció esetében a megkérdezettek 73 százaléka helyesen értelmezi, hogy a BNPL egy hitelezési megoldás, az X generáció esetében mindössze 58 százalék, a baby boomereknél pedig 62 százalék értelmezi pontosan a fizetési megoldás természetét. Ez ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy kiemelten fontos a fogyasztók megfelelő pénzügyi oktatása.

A fiatalok erősen érdeklődnek a BNPL iránt

A Z és Y generációs felhasználók továbbá hajlandóak leváltani a szokásos kereskedőiket, amennyiben egy másiknál elérhetővé válik a BNPL. Közel egyharmada (31 százaléka) a megkérdezetteknek “erősen érdeklődne”, míg 31 százalék “valamennyire érdeklődne”. 

Az amerikai fogyasztói adatok alapján ez leginkább a ruházati-, elektronikai- és élelmiszerüzletek esetében jelentene versenyelőnyt. A PYMTS kutatása alapján ugyanis a Z generációs felhasználók ezeknél az üzletfajtáknál költ a legnagyobb arányban halasztott fizetési lehetőséggel.

A BNPL már hazánkban is egyre szélesebb körben elérhető. A népszerű szolgáltatók közé tartozik a Klarna és az Izzipay, idén pedig erősen felpöröghet a “Vásárolj most, fizess később” piac.

(Forrás: PYMNTS)

(Címlapkép: Depositphotos)