Vége van az elvált szülők közötti vitáknak

Alighanem sok elvált szülő számára ismerős a helyzet, amikor a gyermekükkel kapcsolatos anyagi kérdésekben nézeteltérésük akad volt házastársukkal. Egy új fintechcég most ezt a feszültségforrást szüntetné meg a szülők életében egy jól átgondolt, egyszerű alkalmazással. 

A szolgáltatás létrehozásához szükséges inspirációt néhány igen lesújtó adat adta meg Jacklyn Rome-nak. Egy 2015-ös riport szerint például az Egyesült Államokban elvált szülők csupán fele rendelkezik akár konkrét, akár informális megállapodással a közös gyermek pénzügyi támogatásával kapcsolatban. Ráadásul ezen esetek jelentős részében is minimálisan tartják magukat a megállapodáshoz a felek és csak a legalapvetőbb költségekről állapodnak meg. Mindez káoszt, félreértéseket és konfliktusokat eredményez.

Ki mit és mennyit fizet?

A fentieket súlyosbítja az, hogy az elvált szülők egyébként is hajlamosak a vitákra. Egy házasságban ugyanúgy jelen van a gyermek pénzügyi gondozása körüli rendezetlenség, de a felek ott hajlanak a konstruktív kommunikációra. Egy elvált pár esetén a feldolgozatlan sérelmek és negatív érzelmek miatt nagyobb eséllyel mennek rossz irányba az egyeztetések.

Az Onward alapítója, Jacklyn Rome ezt saját bőrén is megtapasztalta, hiszen az ő szülei is elváltak gyerekkorában. Rome 2020-ban alapította meg cégét azzal a céllal, hogy megváltoztassa ezt a helyzetet. Az alkalmazás átfogó segítséget nyújt a szülőknek a gyermekükkel kapcsolatos költségek közös menedzselésében. 

Személyes ügyről van szó

Az alapító korábban olyan patinás cégeknél dolgozott termékfejlesztőként, mint az Uber, vagy a Blue Apron. Két éve viszont elérkezettnek látta az időt a saját szerelemgyerek megalkotására. Mint elmondta, a szülőknek sem csak a pénzügyek hatékony kezelésében, de a stresszmentes mindennapok kialakításában is szeretne segíteni. Azt is tudja, hogy a konfliktusok a gyerekeket is megviselik, ezért azt reméli, az Onward előnyeit ők is megérzik majd.

A fintech most 9,7 millió dollárt vont be Series A finanszírozási körében. Tavaly tavasz óta ez az első tőkebevonásuk, akkor 3 millió dollárt szereztek magvető finanszírozási körükben, igaz akkor még más néven. Az elmúlt évben számos új funkció érkezett az alkalmazásba. A szülők mostmár egymásnak is utalhatnak a felületen és olyan költségeket is közösen menedzselhetnek, amelyek nem kapcsolódnak gyermekükhöz. Ilyen lehet egy telefonszámla vagy egy közösen felvett jelzáloghitel.

Transzparencia és egyszerűség

A költségek kezelését egy egyszerű példával érzékeltethetjük. Az egyik szülő például elviszi fodrászhoz a gyereket, ahol 20 dollárt fizet. Ezt követően a kapott számlát lefotózhatja és feltöltheti az appba, amiről a másik értesítést kap. 

A szülők megbeszélhetik, hogy milyen arányban osztják meg a terheket és elszámolhatnak a költségekkel. Mindezt különböző fizetési szolgáltatókkal (pl. Zelle, Venmo) való integráció révén teszi számukra lehetővé az Onward.

Az alapító szerint a vállalat applikációját mára több, mint 100 ezerszer töltötték le. Ami a marketing tevékenységet illeti, eddig főleg a közösségi médiában hirdették magukat, különösen nagy hangsúlyt fektetve a TikTokra. A brand láthatóságát növeli, hogy olyan influenszerekkel működnek együtt, akik maguk is elváltak és volt párjukkal közösen nevelik gyermeküket. 

Bevételek még nincsenek

Az Onward egyelőre nem szed érdemi bevételeket, ezen azonban a jövő év elejétől változtatni akarnak. Például pénzügyi termékeket akarnak kínálni az ügyfeleknek, amelyek még kényelmesebbé teszik a költések menedzselését. Ilyen lehet egy kapcsolt hitelkártya, amihez mindkét fél hozzáfér. Emellett előfizetéses csomagokat is be terveznek vezetni, ezek hozzáadott előnyöket kínálnak majd a jelenlegi, ingyenes csomaghoz képest. 

Szintén fontos cél a szülők közötti transzparencia további növelése. Ez egyértelműen a legnagyobb pain point és az egyik leggyakoribb feszültségforrás a szülők életében. A feltölthető számlák már most elejét veszik az ilyen jellegű félreértéseknek, de a vállalat hamarosan saját kártyákat is piacra dob majd a még nagyobb áttekinthetőséget elősegítendő. 

Kicsi a bors, de erős?

A most kapott közel tízmillió dollárból jut majd termékfejlesztésre, további marketing csatornák tesztelésére és a csapat bővítésére is. Az Onward jelenleg kis cégnek számít, mindössze tíz munkavállalóval rendelkezik. Bár több amerikai fintech foglalkozik a családi pénzügyekkel (Greenlight, Step, Acorns stb.), az Onward vezére szerint van még hely a piacon. 

“Amerikában nagyjából 50 millió elvált szülő nevel közösen gyereket, akik egy masszív, kiszolgálatlan piacot jelentenek.” Jacklyn Rome, az Onward alapító-vezérigazgatója

Kétségtelen, hogy az Onward erős értékajánlattal rendelkezik a niche szegmens számára és további növekedés előtt állhat. A bevételek szerzése viszont mielőbb prioritássá kell váljon, enélkül nem tud fenntarthatóan működni a fintech. Óriási sikereket persze mindenképp nehéz lesz elérni egy ilyen specializált szolgáltatással, de saját szegmensében nagy névvé is válhat az Onward.

(Forrás: TechCrunch)

(Borító: Depositphotos)

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.