Újítás a Lloyds Banktól

A Lloyds Bank bevezeti Smart ID nevű alkalmazását. Az applikáció lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy biztonságosan igazolni tudják személyazonosságukat telefonjukon keresztül – mindezt több tucat dokumentum bemutatása és különféle személyes adatok megosztása nélkül.

A Smart ID bevezetésére azután került sor, hogy a bank idén márciusban 10 millió fontot fektetett be a digitális személyazonosításra specializálódott Yoti vállalatba. Az alkalmazás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy specifikus információkat osszanak meg telefonjukon keresztül az azt kérő vállalatokkal. Az alkalmazás a ‘Digital ID Connect’ néven futó hálózat részét képezi, amely összekapcsolja a Lloyds alkalmazását a Yoti ökoszisztémáján belüli egyéb digitális személyazonosító igazolványokkal.

Az Egyesült Királyságban a Yoti ID és a Post Office EasyID alkalmazásokat már elfogadják csomagok átvételéhez valamint mozikban és boltokban az életkor igazolására. Mostantól pedig már a Lloyds Bank Smart ID is használható erre a célra. James Fulker, a Lloyds Banking Group digitalizációért felelős igazgatója a bejelentéshez kapcsolódóan közölte:

„A Smart ID révén a brit fogyasztóknak lehetőségük nyílik személyazonosságuk biztonságos, digitális igazolására, ami jelentős mérföldkő. Alig várjuk, hogy a Yotival közösen továbbfejlesszük ezt a terméket.”

(Forrás: Finextra)

(Borítókép: Depositphotos)