Az angol VibePay tavaly októberben lépett a pénzügyi piacra, de máris 50.000 ügyféllel rendelkezik, mostantól üzleti felhasználókat is kiszolgál. Az app egy tipikus Open Banking megoldás: különböző bankszámlákat lehet beregisztrálni, és egy helyről menedzselni őket.

Alapvetően egy Z-generációnak tervezett megoldásról van szó, ezen belül is a social media platformokon aktív felhasználókat célozzák. A napokban piacra kerültő vállalati megoldásuk pedig azokat a fiatalokat veszi célba, akik valamilyen tevékenységgel pénzt keresnek a közösségi hálón.

Az üzleti fiók bevezetésével egyidőben fedték fel az applikáció új verzióját is, amiben “Vibe.me” névre keresztelt, egyedi payment linket tudnak generálni és küldeni a felhasználók, illetve minden regisztrációhoz Vibe ID-t rendelnek, ami a cég megfogalmazása szerint ‘úgy viselkedik, mint egy online útlevél’: online fizetés esetén ezzel azonosítja magát az ügyfél, így könnyedén végbemehet a fizetési tranzakció minden egyéb adat megadása nélkül. Az új funkciók mellett bejelentették azt is, hogy számos új bankkal integrálódtak, köztük van például a Starling, a Capital One és a Tesco Bank is.

Forrás: Fintechfutures

Kollár Levente