A Klarna felvásárolta az online utazástervezési szolgáltatást nyújtó Inspirockot, így a BNPL óriás több, mint 90 millió ügyfele mostantól online gondosan megtervezheti utazását, majd részletekben fizetheti ki annak árát. Az ügylet pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra.
Az Inspirock szolgáltatásait évente több, mint 25 millió utas veszi igénybe, hogy személyes igényeikhez és érdeklődésükhöz illeszkedő utazási menetrendet állítsanak össze. A felvásárlás révén az utasok ezentúl a Klarna appban állíthatják össze utuk menetrendjét, illetve természetesen a részletek befizetése is innen megy majd végbe a későbbiekben. A Klarna szerint az akvizíció a 250 ezer tagból álló kereskedői hálózatuknak is jó hírt jelent, hiszen ők a jövőben személyre szabott tartalmakkal targetálhatják a komolyabb költésre készülő vásárlókat a Klarna felületén keresztül.
Ezzel a lépéssel tehát folytatódik a Klarna felvásárlási hulláma, aminek több állomásáról is beszámoltunk már idén. A svéd vállalat júniusi, 639 millió dolláros tőkebevonását követően kezdett aktívan akvirálni vállalatokat, így például a Hero közösségi vásárlási startupot, a Stocard német cashback appot, valamint az APPRL influenszer marketing szolgáltatót. Emellett a múlt héten a Wix-szel való ígéretes kollaborációjukról is beszámolhattunk. Ezen fejlemények egyértelműen megerősítik a 45 milliárd dolláros értékkel bíró vállalat pozícióját a globális BNPL szektor élén.
Forrás: Finextra
Bátorfi Botond