Újabb BNPL óriással állapodott meg a Stripe

Két nagynevű amerikai fintech állapodott meg egymással a napokban. A megegyezés értelmében az Affirm a Stripe vállalati ügyfeleinek rendelkezésére bocsátja BNPL (buy now pay later) technológiáját. A fizetési szolgáltató vállalati ügyfelei így saját vásárlóiknak kínálhatnak részletfizetési konstrukciókat.

Az ügy jelentőségét az adja, hogy a Stripe több mint kétmillió vállalati ügyféllel rendelkezik, közülük bizonyára sokan döntenek majd úgy, hogy élnek a felkínált opcióval. Ez páratlan lehetőség az Affirmnek, hogy az új ügyfeleken keresztül további bevételeket generáljon a BNPL hitelekhez tartozó kamatok formájában. A Stripe – amely 95 milliárd dollárral a világ legértékesebb magánkézben lévő fintech cége – számára előnyös, hogy rugalmas fizetési megoldásokat kínálhat klienseinek.

Az Affirmöt a PayPal egykori társalapítója, Max Levchin alapította. A BNPL szolgáltató technológiája képes felmérni a hitelért folyamodó ügyfelek fizetőképességét és kétheti, vagy havi részletfizetést tesz számukra lehetővé. A BNPL konstrukciók 50-től egészen 30 ezer dolláros fizetésekig igénybe vehetők. A szolgáltatással kapcsolatos gyakori tévhit, hogy nem tartoznak hozzá kamatok. A kisebb összegű hiteleknél ez sokszor így van, a nagyobbak esetén viszont állandó elemnek minősülnek a különböző mértékben kiszabott kamatok. Az Affirm szolgáltatásainak előnye, hogy késedelmi díjakat nem számítanak fel, a kamatok mértékét pedig transzparensen, előre kommunikálják az ügyfelek irányába. 

A mostani együttműködés jókor jön az Affirmnek, hiszen a vállalat nehéz időszakot. Részvényeinek ára korábban 176 dolláron is járt, mostanában viszont inkább 30 dollár körül mozog, így az egykor 50 milliárd dollárra értékelt fintechet mostanra 8,5 milliárd dollárra taksálja a piac. 

A bevételi adatok ezzel együtt biztatóak, 54 százalékos növekedéssel 355 millió dollárra rúgnak. A legfrissebb jelentések szerint egy év alatt tizenhatszoros növekedést értek el az aktív kereskedők számát tekintve, így ők mostanra 207 ezren vannak. Az aktív felhasználók száma 137 százalékot ugrott és 12,7 millió főre tehető. 

Kevésbé tűnik jó hírnek, hogy a veszteségek is növekednek. A legújabb, 2021 novemberi adatok szerint egy év alatt 209,3 millióról 226,6 millió dollárra emelkedtek. Ha azonban figyelembe vesszük, hogy a veszteségek kevesebb mint 10 százalékkal emelkedtek egy olyan időszakban, amikor rohamtempóban nőtt az aktív kereskedők és felhasználók száma, már nem is olyan rosszak ezek az eredmények. A vállalat szerint a növekvő veszteségeket főleg a marketing és értékesítési költségek indokolják. Ezek között ott van egy 102,4 millió dolláros összeg, ami az Amazonnal való együttműködéshez volt szükséges.

A partnerségeket egyébként is kezdi megkedvelni az Affirm. Az elmúlt időszakban olyan patinás vállalatokkal működtek együtt, mint a Fiserv, a Shopify, a WooCommerce, vagy épp a Verifone. A mostani megállapodás a Stripe számára is nagy jelentőséggel bír, hiszen a fizetési szolgáltató így már a vilgá három legnagyobb BNPL szolgáltatójának mindegyikével összeköttetésben áll. Korábban a Klarnával és az Afterpay-jel is hasonló együttműködést jelentettek be.

Forrás: TechCrunch

Bátorfi Botond