Újabb aktivitások a zsebpénzkártya piacon

Egyre többen ébrednek rá, és ismerik el, hogy a pénzügyi tudatosság elsajátítását nem lehet elég korán kezdeni. Hazánkban legutóbb a Magyar Nemzeti Bank mutatta be a Digitális Diákszéf appot, amivel külön rádióadásban foglalkoztunk. Az elmúlt napokban két új zsebpénzkártya is napvilágot látott:

A 8 és fél millió lakosú indiai metropoliszban, Bengaloruban látott napvilágot a Walrus, azzal a céllal, hogy gyerekeknek és fiatal felnőtteknek nyújtson pénzügyi edukációs lehetőséget, illetve India első valódi zsebpénzkártya termékét. A Mastercard prepaid kártya érdekessége, hogy a kártyagyártási folyamat során dizájnelemként rákerül a megrendelő aláírás. A kártyát az indiai RBL bank bocsátja ki, az pedig egyértelműen a Mastercard régiós piacépítését jelzi, hogy a termék az ő logójukat viseli, hiszen India, Kínához hasonlóan, rendelkezik, saját, amerikai mintára felépített kártyatársasággal, a RuPay-jel. A Mastercard egyébként korábban élesen bírálta India miniszterelnökének magatartását, amivel szerintük a többi piaci szereplő rovására előnyös helyzetbe hozza a RuPay-t.

A másik újdonság a francia Vybe piacra lépése, akik 13 – 18 közötti tinédzsereknek nyújtanak zsebpénzkártya- és pénzügyi edukációs megoldást. A kártya kibocsátója az Edenred csoportba tartozó angol PPS-t, aki több jelentős fintech mögé beállt az elmúlt időben, ilyen például a Natwest kkv szektort célzó spinoffja, a Mettle.

Forrás: IndianWeb2 és EPA

Suppan Márton