Titokban pénzügyi óriássá növi ki magát a TikTok

Minden befutott közösségi média felület elkezd pénzügyi irányba fejleszteni egy adott ponton. Nincs ez másképp a TikTok esetében sem. A rövid videóival befutó alkalmazás óriási népszerűségnek örvend világszerte. Nemrég fény derült arra is, hogy min dolgozik együtt a világ egyik legnagyobb bankjával.

A TikTok mögött álló ByteDance és a JPMorgan már egy ideje együtt dolgozik számos területen. A bank több mint 30 piacra segített belépni a kínai vállalatnak, ami így több millió új felhasználót szerzett és tízszeresére növelte üzletét.

Hogyan tud segíteni egy bank egy közösségi média felületnek?

Óriási mennyiségű pénz megy át a TikTok alkalmazásán. A felhasználók virtuális ajándékokat (pl. gyémántot, rózsákat) küldhetnek egymásnak, melyeket valódi pénzért kell megvásárolniuk. Jellemzően barátaiknak vagy kedvenc tartalomgyártóiknak kedveskednek ezekkel.

Elsőre komolytalannak tűnhet, de ez az ajándékozás 2022-ben egy 3,4 milliárd dolláros piacot tett ki. Növekedési üteme is jelentős: nemzetközileg tavaly 70 százalékot növekedett az ajándékozási forgalom, az Egyesült Államokban pedig megháromszorozódott.

A JPMorgan az ajándékok mögötti fizetési infrastruktúrát áramvonalasította. A valós idejű fizetési rendszer lehetővé teszi, hogy a felhasználók azonnal pénzre váltsák ajándékaikat. Az Egyesült Államokban és Európában kínált megoldást a TikTok 1 milliárd felhasználója használja.

Önös érdekek az együttműködésben

Nagyon sok kritika éri a ByteDance-t az Egyesült Államokban és Európában – főleg amiatt, hogy rengeteg felhasználói adathoz fér hozzá, amelyek birtokában szorosan megfigyelhet embereket. Már több politikus és szakértő hívta fel a figyelmet arra, hogy a TikTok népszerűsége jelentős nemzetbiztonsági kockázatot jelent.

A világ egyik legnagyobb és legelismertebb bankjával való együttműködése azonban valamilyen mértékben javíthat megítélésén. Ha nem is politikai, de üzleti körökben nagy valószínűséggel.

Ezzel párhuzamosan a JPMorgannek ez egy óriási lehetőség arra, hogy megerősítse helyzetét a kínai fizetési piacon. Az Alipay már nem élvezi azt a nagymértékű politikai támogatást, amelyet korábban. Így az amerikai bank számára lehetőség nyílhat egy számottevő piaci részesedés megszerzésére – főleg a ByteDance-szel együttműködve.

Más is igazolhatja, hogy az együttműködés túlmutat a fizetési infrastruktúrán. A ByteDance a JPMorgan több volt alkalmazottját felvette az elmúlt időszakban. Mostanra többen is komoly pozíciókat töltenek be a vállalaton belül. Érdemes lesz figyelni, hogyan alakul a két fél kapcsolata a folytatásban.

(Forrás: Forbes)

(Címlapkép: Depositphotos)