Szokatlan módon jut pénzhez a sztárcég

Ügyfélszerzésre kap pénzt egyik korai befektetőjétől a Lemonade – viszont most nem kell tulajdonrészt adnia érte. A General Catalyst egy ritka, de érdekes konstrukcióban szeretné támogatni portfóliócégének fejlődését.

A Lemonade a biztosítói technológia, azaz insurtech szcéna egyik sztárja. Technológiavezérelt megközelítésével bizonyos mértékben újraírta a biztosítási elvárásokat és joggal nevezhető a hagyományos szolgáltatók kihívójának. Missziójában most jelentős segítséget kap – a General Catalyst pénzzel támogatja ügyfélszerzését.

Az együttműködés keretein belül a General Catalyst fogja finanszírozni a Lemonade ügyfélszerzési költségeinek egy részét, azok 80 százalékáig terjedően. A vállalat az így megszerzett kliensektől befolyó biztosítási díjak akár 16 százalékát is megkaphatja.

A bejelentés szerint a General Catalyst nem kap további tulajdonrészt a finanszírozásért. Helyette a megállapodás addig tart, amíg ráfordítása meg nem térül, valamint elér egy előre egyeztetett megtérülést.

Bár veszteségesen működik elmondása szerint, pénzügyileg stabil a Lemonade. Ügyfélszerzési költségei jelentősen megtérülnek a későbbiekben generált bevételekből. Azonban több év mire sikerül elérni egy kliensnél a nullszaldót, majd csak ezután sikerül nyereséget termelni az ügyfélkapcsolaton. Ennek az időszaknak a nehézségeit lehet kiküszöbölni a frissen kötött együttműködéssel.

A General Catalyst is több szempontból nyer a megállapodással. Egyrészt nagy valószínűséggel megkapja az előre egyeztetett megtérülést, hiszen a Lemonade fennállása nincs veszélyben. Másrészt, mivel tulajdonrésze is van a biztosítóban, a gyorsuló ügyfélszerzés növelheti befektetése értékét is.

Úgy véljük, hogy képesek leszünk felgyorsítani a növekedésünket anélkül, hogy a hozzányúljunk tartalékainkhoz vagy több tulajdonrészt kelljen értékesítenünk. Ez azt jelenti, hogy lényegesen több üzletet generálunk, hamarabb, több készpénzzel a bankban, és lényegesen magasabb tőkearányos megtérüléssel.

– Daniel Schreiber, társ-vezérigazgató és társalapító, Lemonade

(Forrás: Insurtech Insights)

(Címlapkép: Depositphotos)