Százmillió dolláros bevételek a rászorulókat támogatva

Egy San Franciscó-i startup képes kiemelkedő módon összeegyeztetni a bevételtermelést és a pozitív társadalmi szerepvállalást. A PayJoy olyan embereknek nyújt hiteleket, akik a hagyományos szolgáltatóktól nehezen, vagy egyáltalán nem kapnának pénzt. Emellett az idei pénzügyi évben potenciálisan 300 millió dollár bevételt termelhet a vállalat.

A PayJoy saját elmondása szerint a “buy now, pay-as-you-go” finanszírozási modellt követi. Tükörfordításban “vásárolj most, fizess idővel” a kifejezés magyar megfelelője. Röviden annyit takar, hogy a hitelfelvevők előre megvásárolhatnak egy terméket, amelynek árát, a hitelösszeget lehetőségeikhez mérten fizethetnek vissza, törleszthetnek.

Mindezt adattudományra és gépi tanulásra támaszkodva éri el a fintech cég. Előrejelzési modelljeik segítenek csökkenteni a nemteljesítő hitelek arányát a cég portfóliójában, és megkönnyítik az olcsóbb hitellehetőségeket kínálatát.

A fintech cég okostelefonok finanszírozásával foglakozik elsősorban. Hitelei esetében az okoskészülékek szolgálnak biztosítékként. Ügyfeleinek egy 3 és 12 hónap közötti időszakon belül, heti rendszerességgel kell törleszteniük az okostelefonok árát. A készülékek árán felül egy fix díjjal is számolniuk kell, amelyet már a hitelfelvétel előtt transzparensen feltüntet a fintech.

A PayJoy által nyújtott hitelek ezen a díjon kívül kamatmentesek és nem tartalmaznak rejtett díjakat. Ha ügyfeleinek gondja akad a hitel törlesztésével, bármikor visszaadhatják a telefonjukat és nem lesz fennmaradó tartozásuk.

Kiemelkedő ütemben fejlődik a PayJoy

A vállalat közel 10 éves fennállása alatt jelentősen megnőtt. A tavalyi év utolsó negyedévének végére 300 millió dollárt meghaladó évesített forgalmat jelentett, ami óriási ugrás a 2020-as 10 millió dollárhoz képest. Nem véletlenül zárt le ugyancsak tavaly egy 150 millió dolláros Series C tőkebevonási fordulót egy 210 millió dolláros hitelkeret megszerzése mellett – egy kihívásokkal teli finanszírozási környezetben!

A PayJoy hét országban van jelen, jelenleg a latin-amerikai, indiai, afrikai és Fülöp-szigeteki régiókban tevékenykedik. Több mint 2 milliárd dollárnyi hitelt nyújtott már a térségek lakosainak.

A következő évre több mint 35 százalékos bevételnövekedést vár a PayJoy. Nagy szerepet vállal ebből a célból a termékfejlesztés is. Egyik kulcs piacán, Mexikóban tavaly már be is vezetett egy hitelkártyát a cég, a PayJoy Cardot. A kártya rulírozó hitelkeretet kínál az okostelefon-hitelüket visszafizető ügyfeleknek. Emellett a stabil háttér is adott a növekedés folytatására. A PayJoy 1400 alkalmazottal és jelentős finanszírozással a vállalat jó helyzetben van a további terjeszkedéshez.

Összességében a PayJoy jó példa arra, hogy a fintech vállalatok hogyan érhetnek el pénzügyi sikereket úgy, hogy közben a társadalom javát is szolgálják, fenntartható módon hozzájárulva egy befogadóbb, könnyebben elérhető pénzügyi világhoz.

(Forrás: TechCrunch)

(Címlapkép: Depositphotos)