Starbucks a pénzügyi szolgáltatások világában

Aggodalmukat fejezték ki a koreai bankok az amerikai kávéházláncot illetően, mivel az erőforrásainak köszönhetően a cég bármikor potenciálisan bejuthat a pénzügyi szolgáltatások terére. – írja a The Korea Times.

A amerikai Starbucks által publikált adatok szerint, a 2019-es évet 18,9 millió aktív felhasználóval (ami 16% -kal több mint egy évvel korábban) és 26,51 milliárd dollárnyi bevétellel zárta. Tavaly év végére a cég ajándékkártyái 1,56 milliárd dollárnyi értéket tároltak. Ez azért érdekes, mert a Federal Deposit Insurance Corporation szerint, 3900 amerikai banknak kevesebb mint 1 milliárd dolláros tartaléka van.

A dél-koreai KB Financial Group elnöke Yoon Jong-kyoo elmondása szerint a leggyakrabban használt mobil fizetési alkalmazás az Egyesült Államokban nem a Google vagy az Apple Pay volt, hanem a Starbucks applikációja. A kávéboltban való vásárlások 40%-ka az alkalmazás segítségével történt, így a prepaid kártyákra feltöltött összeg meghaladta az egyes koreai bankok készpénzkészletét. Az utóbbi néhány évben fintech vállalatként tekintettek a cégre, nem pedig egy kávéházláncként.

2019-ben a kávéház partnerséget kötött a Bakkt kriptovaluta kereskedéssel foglalkozó céggel. Az együttműködés keretein belül egy olyan alkalmazást tesztelnek, ami megkönnyítheti a fogyasztók számára a digitális eszközök értékének felfedezését.

A Starbucks prepaid ajándékkártya sikere arra késztette a koreai pénzügyi ipart, hogy felszólítsák a szabályozókat a prepaid kártyákra vonatkozó szabályok megerősítésére, ezzel visszavetve a cég pénzügyi spekulációit.

Forrás: fintechfutures

Lauri Sonia