Hogyan lehet 30 óra alatt több mint 5 millió dollárt összegyűjteni? Egy svájci fintech bemutatta: közösségi finanszírozási kampánnyal vontak be tőkét, és kicsit több, mint 1 nap alatt 1500 új befektetőt szereztek.
Áttörő sikert ért el a Findependent a legutóbbi közösségi finanszírozási kampányával: mindössze 30 óra alatt több mint 5 millió dollárt gyűjtött össze, jócskán túlteljesítve eredeti célkitűzéseit. Ezzel ők lettek a 2024-es év legsikeresebb crowdfunding kampánya a fintech szektorban. A fintech eredetileg 2 millió svájci frankot (körülbelül 2,2 millió dollárt) kívánt bevonni a széles nyilvánosság köréből. A befektetői bizalomnak köszönhetően azonban a kampány várakozásokon felüli eredményt hozott.
A Findependent egy svájci fintech, amelynek küldetése, hogy bárki egyszerűen és megfizethetően kezdhessen el a befektetni, még akkor is, ha semmilyen tapasztalattal nem rendelkezik. A vagyonkezelési felületükön akár kis tőkével lehet átlátható költségek mellett ETF-ekbe és indexekbe befektetni. Fontos számukra a felhasználók edukálása és támogatása is. Segítenek befektetési célok meghatározásában és a kockázat-vállalásunkhoz igazodó portfólió kiválasztásában.
A közösségi finanszírozás új lehetőségei
A közösségi finanszírozás a fintech szektorban nem egy szokatlan dolog. Az elmúlt években több fintech is így jutott több millió dollárhoz – a Chip 2022-ben például 16,5 millió dollár tőkét vont be ilyen módon.
A Findependent most először biztosított alkalmat a nagyközönség számára, hogy ne csupán ügyfélként, de tulajdonosként is részesedhessen a dinamikusan fejlődő fintech sikeréből. A közösségi finanszírozást megelőzően bíztató jeleket kaptak a meglévő befektetőiktől is, akik 3,9 millió dollár támogatást nyújtottak idén. Mindezek mellett a Findependent büszke arra, hogy teljes mértékben független bankoktól és nagyvállalatoktól.
A bevont források célja: termékfejlesztés és növekedés
A kampány során hangsúlyozták, hogy a bevont forrásokat – az eredetileg kitűzött 2 millió svájci frankot – termékfejlesztésre, valamint a vállalat jövőbeni növekedésének megalapozására kívánja fordítani. A fejlődés ütemét jól szemlélteti, hogy az elmúlt fél évben 12 000 fölé nőtt az ügyfelek száma, a kezelt vagyon pedig meghaladta a 110 millió svájci frankot. Mindezt a Findependent mindössze 7 tagú, rendkívül hatékony és rugalmas csapata érte el.
A Findependent példája rávilágít arra is, hogy a közösségi finanszírozás nem csupán a tőkebevonás eszköze. A márkaépítés, az ügyfélkapcsolatok és a vállalati identitás erősítésének is hatékony módja. Az alig 30 óra alatt összegyűjtött 5 millió dollár pedig csak hab a tortán.
(Forrás: Findependent)
(Címlapkép: Findependent)