PFM appot indít a Santander Skandináviában

A Santander norvégiai lakossági bankja elindított egy új PFM (személyes pénzügyi menedzsment) applikációt, amely a Nordic API Gateway révén Open Banking megoldásokat is tartalmaz. A ’Prosper’ névre hallgató app, amelyet a bank egyfajta ’pénzügyi barátnak’ titulál, nem csupán a Santander 1,5 millió skandináv ügyfelének érhető el, hanem a más bankokhoz tartozó fogyasztók számára is.

Oskar Karlsson, a Santander Consumer Bank open banking termékfejlesztéséért felelős menedzsere így nyilatkozott: „A Prosperrel mindent megtettünk azért, hogy olyan szolgáltatást hozzunk létre, amely a Santander ügyfelei mellett egyéb bankok ügyfelei számára is elérhető, mivel szeretnénk minél több embernek segíteni abban, hogy teljes pénzügyi helyzetüket [banktól függetlenül] egy applikációban tekinthessék át.”

Hozzátette, „az open banking kinyitotta az ajtót a pénzügyi szolgáltatások egy minden eddiginél ügyfélközpontúbb, új generációjának. Mostanra a fogyasztók nagyobb szabadsággal rendelkeznek a termékek kiválasztását illetően. A Santander Consumer Banknál mi az open bankinget egy új lehetőségekkel teli pozitív fejezetnek látjuk, a Prosper pedig egyike azon új megoldásoknak, amelyeket az open banking segítségével tudtunk megalkotni.” A Prosper már el is indult Dániában, hamarosan pedig Skandinávia egész területén elérhető lesz.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond