Nőket célzó fintech tűnt fel a színen

Lezárta 2 millió dolláros magvető finanszírozási körét a Jefa, a fintech startup, amely kifejezetten Latin-Amerikában, illetve a Karibi-térségben élő nőknek kínál digitális bankszámlát, valamint egyéb banki szolgáltatásokat. A Jefa várólistájára már 115 ezer nő iratkozott fel, ami kiváló eredménynek mondható. A vállalat tőkebevonási körében patinás kockázati-tőkevállalatok és a térségben ismert üzleti angyal befektetők is részt vettek. 

Maga a finanszírozás azonban nem mondja el a teljes történetet, említést érdemel a Visa-val kötött többéves stratégiai megállapodás is. A Jefa ugyanis erősen támaszkodhat majd a Visa forrásaira és termékeire, így egyebek mellett színvonalas fizetési szolgáltatásokat kínálhatnak majd ügyfeleiknek. A megállapodásról Sonia Michaca, a Visa Latin-amerikai és Karibi Partnerségekért felelős igazgatója nyilatkozott: “A Visa hisz a nők támogatásában. A pénzügyi és digitális inklúzió új szintre emeli a gazdaságokat. A nőknek, akik a háztartásbeli költések oroszlánrészét menedzselik, központi szerepet kell játszaniuk ebben a transzformációban, mégis azt látjuk, hogy a hagyományos bankok nem szolgálják ki őket megfelelően. Nagyon örülünk, hogy együttműködhetünk a Jefa-val, egy nők által vezetett latin-amerikai és karibi vállalattal, amely kifejezetten a nők pénzügyi igényeit igyekszik kielégíteni a régióban.”

A Jefa mögött álló csapat szintén úgy érzi, hogy a bankok túl sok ideje elhanyagolják a női ügyfeleket. Még a legtöbb neobank is inkább a férfi kliensek igényeihez szabott szolgáltatásokkal rendelkezik. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a nők nem jutnak náluk bankszámlához, de egyes termékfejlesztési lépések azt sugallják, hogy a férfiakra kerül a nagyobb hangsúly, például ilyen a kifejezetten magas minimum bankszámlaegyenleg, ami nem kedvez a régióban hagyományosan jóval kevesebb pénzt kereső nőknek. A Jefa pedig ebben egy megoldandó problémát, egyúttal egy kihasználható lehetőséget lát. 

A közelgő induláskor a digitális bankszámlák ingyenesen elérhetők lesznek a fintech mobilappján keresztül, anélkül, hogy a klienseknek ehhez be kéne fáradniuk egy bankfiókba. A számlanyitást követően néhány nappal megérkezik majd az ügyfelek Visa debitkártyája, amihez beépített megtakarítási funkció és jutalomprogram is tartozik. A tervek szerint a szolgáltatás először Mexikóban, majd rövidesen Kolumbiában és Közép-Amerikában is elérhető lesz.

Az indulás előtt szinte lehetetlen megjósolni, hogy siker koronázza-e a vállalkozást, ugyanakkor számunkra kifejezetten szimpatikus az, hogy a Jefa egy egyértelmű, jól behatárolható problémát igyekszik megoldani, ráadásul konkrét terveik is vannak erre vonatkozóan. A szuperappok sokszor emlegetett felemelkedése sok szempontból megéri a fogyasztóknak, hiszen ezáltal gyorsabb és kényelmesebb tud lenni a pénzügyek kezelése, ugyanakkor ezek a szolgáltatások sokszor túl telítetté válnak. A tapasztalatok persze azt mutatják, hogy a jövő a szuperappoké is, ugyanakkor sok területen éppen azok a fintechek rendelkeznek a legszínvonalasabb szolgáltatással, amelyek egy letisztult célcsoportot és igényt igyekeznek kiszolgálni. 

Forrás: TechCrunch

Bátorfi Botond