Monese – mi történt 2019-ben?

Norris Koppel 2018-at tavalyi évértékelőjében a növekedés évének titulálta, hiszen elérték az 500.000 ügyfelet, európa több országában piacra lépve.

Ezek után a tavalyi, 2019-es évük elsősorban azon fejlesztésekről szólt, amelyek évekre előre megalapozzák a fintech vállalat sikerességét. Ennek ellenére – vagy mindemellett- az ügyfélszámukat is sikerült több, mint duplájára növelni, hiszen már 2019 májusában elérték az 1.000.000 ügyfelet.

A mérföldkő elérése hamarosan meg is hozta az eredményét: június 13-án bejelentették, hogy az Augmentum Fintech csoport 2,5 millió fontot fektet a vállalatba, melyet újabb piacok megnyitására és fejlesztésekre fordítottak.

Legfontosabb fejlesztésük, hogy többfajta árazási modellt, így szolgáltatáscsomagokot alakítottak ki magánszemélyek és vállalati ügyfelek számára egyaránt, aminek köszönhetően mindenki megtalálhatja a felhasználási szokásaihoz leginkább illőt. Az eltérő csomagokhoz egyedi kártya design is tartozik, melyek bemutatásával együtt a Monese igyekezett frissíteni egyet a teljes arculatán.

Bevezették a virtuális kártyás szolgáltatásuk, melyet biztonságos online vásárlásokhoz és mobilfizetéshez ajánlanak. Természetesen – a többi hasonló innovátorhoz hasonlóan – az év nagy slágere volt náluk is a Google és Apple Pay, melyek már a legtöbb célországukban elérhetők, habár a magyar felhasználók még csak az utóbbit tudják igénybe venni.

Legújabb szolgáltaatásaik között szerepel az üzleti felhasználóknak kínált hitelfunkció (iwoca partnerség), vagy az alkalmazáson belüli „privacy mode”, amelynek köszönhetően az alkalmazás megnyitása után a körülöttünk állók nem láthatják az egyenlegünket – csak ha rákattintunk a helyére.

Augusztusban bevezették a Monese Pots szolgáltatást is, mellyel megtakarítási zsebek hozhatók létre, majd szeptemberben partnerségre léptek a Raisinnel (megtakarításokkal foglalkozó fintech), így már kamatokkal is motiválni tudják a megtakarításokat.

További növekedésükhöz elengdhetetlennek látták az ajánlói programuk megújítását, így év végére ez is terítékre került. Az értékesítési csatornák fejlesztése számos fintech cég 2020-as terve között szerepel – erről beszél például a hazai fintech, a Peak alapítója is, a disruptionbanking-nak adott interjúban.

Minden bizonnyal szerepet játszott a döntésben a Revolut széleskörűen sikeres ajánlói kampánya is, mellyek Magyarországon is felhasználók tömegét tudták elérni.

 

László Soma