Miért vezet az Egyesült Királyság a digitális bankok területén?

A pénzügyi szolgáltatások terén az Egyesült Királyság globális bajnok az innováció támogatásában. A pénzügyi szervezetek technológiai megoldásába való beruházások jelenleg még fontosabbak, mint valaha, mivel a világ a COVID-19 járvány miatt a távoli munkavégzés és online csatornák felé tolódik. A Nemzetközi Kereskedelmi Minisztérium nyilvántartása szerint 89 000 fintech cég működik az Egyesült Királyságban.

Számos kulcsfontosságú tényező teszi az Egyesült Királyságot vezetővé a digitális banki szolgáltatások terén:

1. Kedvező jogszabályi környezet

Az Egyesült Királyság továbbra is vezető a pénzügyi szolgáltatások innovációját támogató szabályozás területén. Ez volt az első ország 2015-ben, amely üzembe helyezte saját regulatory sandbox-át, hogy lehetővé tegye a termékek és szolgáltatások innovációját. Az ország kormányzati döntéshozói egy nyitott és nemzetközi szemléletű szabályozói rendszert hoztak létre.

2. Nyitás az innováció felé

A kedvező szabályozói környezet mellett az Egyesült Királyság nyitott az innovációra és az ország élen jár a pénzügyi szolgáltatások terén. Jelenleg körülbelül 12 millió ember nyitott számlát digitális banknál és kétharmada használ érintés nélküli kártyát, az USA 3% -val szemben, állítja a CNBC. A digitálisan érett angol fogyasztók és vállalkozások elvárják a zökkenőmentes digitális élményt, akár személyes banki ügyintézésnél, akár üzleti kölcsön igénylésekor. A Statista 2019-es felmérése szerint az Egyesült Királyságban magasabb a fintech-ek elfogadási aránya (71%), a globális átlag 64% -ához képest.

3. Vezető digitális technológia

Jelenleg több mint 2,1 millió ember dolgozik Angliában a technológiai ipar területén és ez a szám egyre jobban növekszik. A Reuters felmérése szerint az Egyesült Királyság digitális technológiai ágazatának teljesítménye világszerte vezető. Tavaly a brit cégek 10 milliárd fontot generáltak, ami meghaladta a francia és a német együttes összegét.

Az Egyesült Királyság új technológiába történő beruházásával, valamint az innovatív termékek iránti érdeklődésével és a vezető szabályozási környezettel bebizonyította egyedülálló helyzetét. Mivel az Egyesült Királyságban egyre több pénzügyi intézmény együttműködik különböző fintech cégekkel, ezért előreláthatóan a régió továbbra is globális szabványt állít fel a technológia alkalmazásánál és a pénzügyi szolgáltatások innovációjának területén. Az Egyesült Királyság szilárd alapokat fektetett le a digitális banki területen, ezzel megerősítve vezető helyét az iparágban.

Forrás: Fintechmagazine

Lauri Sonia