Mi áll az Amazon és az Affirm megállapodásának hátterében?

Múlt héten már megírtuk, hogy az Amazon és az Affirm partnerségbe lépnek, aminek értelmében az e-kereskedelmi óriás amerikai ügyfelei hamarosan igénybe vehetik az Affirm buy now, pay later fizetési konstrukcióit. Az azóta kiderülő részletek segítségével azonban teljesebb kép festhető a jelentős horderejű fejleményről, így most megkíséreljük megvilágítani a háttérben meghúzódó szálakat, okokat. 

A megállapodás nemcsak a két résztvevő vállalat számára hordoz jelentőséget, hanem az alternatív hitelezési konstrukciók és BNPL megoldások népszerűsödésének egyértelmű megerősítéseként is értelmezhető. Ezt a folyamatot egyébként a pandémia is felerősítette, hiszen a vásárlások online térbe való átkerülése mindenkit rákényszerített a korszerűbb, digitális megoldások használatára, így az idősebb generációk is szerves részei voltak egyfajta digitális transzformációnak az elmúlt másfél évben. 

Ami az Amazon és az Affirm történetét illeti, a mostani szalagcímekkel ellentétben a vállalat már eddig is működött együtt BNPL szolgáltatókkal. Ausztráliában például – ahol kifejezetten fejlett a BNPL szektor – egyes ügyfelek már használhattak havi részletfizetési konstrukciókat a Zipp közvetítésével, mutat rá Panagiotis Kriaris, az Unzer fizetési szolgáltató üzletfejlesztési vezetője. A szakember arra is emlékeztet, hogy az Amazon maga is rendelkezik olyan kártyamegoldásokkal, amelyek részletfizetésekre is lehetőséget adnak, itt említhető az Amazon Store Card és az Amazon Visa Card. 

Hogy pontosan mégis milyen logika mentén született meg az Affirm-mel való megállapodásuk azt az alábbi ábra kitűnően szemlélteti. Az alapvető elgondolás az, hogy a kamatmentes részletfizetési olyan vásárlások megtörténtét is elő tudja idézni, amelyek ennek hiányában nem mentek volna végbe. Ez növeli az értékesített áruk bruttó értékét, ami gazdagítja az adatelemzési folyamatot és pontosabb elemzést tesz lehetővé a platformon. Ez idővel magasabb szintű vásárlói élmény formájában materializálódik, ami magasabb ügyfélszámot, kompaktabb és erősebb ökoszisztémát, végül több kereskedőt hoz az Amazonnak. 

Panagiotis Kriaris végül azt is kiemeli, hogy a BNPL megoldások sikeressége több okra is visszavezethető. Egyrészről ezek a szolgáltatók sikeresen csomagolták újra az egyébként már évtizedes múltra visszatekintő részletfizetési konstrukciókat, így megoldásaik vonzó alternatívát jelentenek a fiataloknak. A termékek jelentős előnye emellett, hogy gyorsan, egyszerűen igénybe vehetők és a hatékonyan beágyazhatók a szélesebb értelemben vett értékajánlat egyéb elemeibe. Az Amazon belépése a területre tehát nem csupán újabb módja a szolgáltatás validációjának, hanem a fent említett folyamatok révén több aspektusból is jelentős értéket jelenthet a Big Tech cég számára.

Forrás: LinkedIn, Affirm

Bátorfi Botond