Kipróbáltuk: Revolut for Business

A napokban meghívást kaptunk a Revoluttól egy webinarra, amely új – Revolut for Business – szolgáltatásukat mutatta be. A webinar végén megosztott kuponkód segítségével ingyen próbálhattuk ki a vállalati számlanyitást, valamint ingyen rendelhetünk egy vállalati kártyát.

Számlanyitás

Annak érdekében, hogy tesztelésünk minél inkább reprezentatív legyen, megkértünk több cégvezető ismerősünket is, hogy próbálják ki a folyamatot, így magyar egyéni vállalkozóként, cégként, és külföldi (EGT-n belüli) vállalatként is regisztráltunk a felületre. Általános tapasztalatunk, hogy a felület a Revolut mobil appjához hasonlóan ergonomikusan és ízlésesen van kialakítva, a számlanyitási folyamat néhány buktatótól eltekintve könnyen átlátható és – a hagyományos bankoknál megszokott procedúrához képest – gyors.

A folyamat egy email cím validációval kezdődik, amelyen meglepő módon sehogy sem tudott túljutni egyik tesztelőnk – nem érkezett meg számára az aktivációhoz szükséges link. A sikeres user aktivációt követően a telefonszám validációjával folytatódik a folyamat, majd a vállalat vezetőjének személyes beazonosítása következik, melyre az Onfido arculatra szabott megoldását használja a Revolut. Ez egy gyorsan és kényelmesen elvégezhető folyamat, amelyet a vállalati dokumentumok feltöltése követ. Itt a különböző országból származó cégek esetén különböző folyamatokkal találkoztunk – míg az angol cégek adatait a cégjegyzékből automatikusan be tudja tölteni az alkalmazás, addig magyar cégek esetén nincs integráció, így manuálisan kell megadni a cégadatokat.

Érdekes módon, a magyar egyéni vállalkozó manuálisan feltöltött dokumentumai szinte azonnal jóváhagyásra kerülnek (itt felmerül a kérdés, hogy a Revolut rendelkezik-e magyar nyelvet ismerő compliance csapattal, vagy alacsony kockázatúként megítélve az EU-s egyéni vállalkozókat gyakorlatilag automatikusan jóváhagyják). A regisztrált vállalatok értékelése munkanapon túlra nyúlik, az egyik esetben pedig visszakaptunk egy üzenetet, hogy további egyeztetés szükséges a chaten elérhető ügyfélszolgálattal, amit viszont munkaidőben sem sikerült elérnünk.

Első tapasztalatok

A sikeresen beregisztrált egyéni vállalkozói fiókunk kipróbálása közben az alábbi tapasztalatokra tettünk szert:

  • A web alkalmazás nagyon átláthatóan, strukturáltan van felépítve
  • Választhatunk 4 típusú deviza közül, hogy melyekben kívánunk egyenleget tartani (EUR, HUF, GBP, USD)
  • Kb 1-2 perc alatt tudtunk kártyát rendelni, amely ráadásul a kuponkódnak köszönhetően ingyenes volt
  • A rendelésnél beállíthattuk a kártya havi limitjét, viszont itt egy komoly hazai problémába ütköztünk: a maximális limit 100.000 Ft volt, ami lehetetlenné teszi az egyéni vállalkozók számára, hogy elsődleges kártyaként használják a Revolut megoldását. Különösen furcsa volt, hogy EUR alapú virtuális kártya esetén is forintban lehetett meghatározni a maximális limitet.

  • Hasznos plusz szolgáltatások integrációjára is lehetőség van, úgy mint, a Slack üzenetküldő alkalmazás, vagy éppen a Xero számviteli szoftver.
  • Külön Revolut for Business mobil alkalmazás is elérhető, amely első ránézésre 90%-ban megegyezik a B2C alkalmazással

 

Konklúzió

A Revolut ismét versenyképes értékajánlattal jelent meg a piacon, ám ahhoz, hogy a magyar vállalkozások számára is alternatívát jelentsen még számos- hazai jogszabályi feltételekhez és a valós felhasználói igényekhez igazodó-fejlesztés szükséges. Összességében a klasszikus bankok, így is felköthetik a gatyájukat, ha az új ügyfelek onboarding folyamatában lépést szeretnének tartani. Az ügyfélszerzésről, mint a bankok jelenlegi legnagyobb kihívásáról Suppan Márton fintech szakértő bővebben beszél a FintechVilága rádióműsorában.

A napokban bemutatotott két külföldi startup, a Pleo és a Soldo hasonló megoldást kínál vállalatok számára, hazánban pedig Peak kínál alternatívát.