Készen áll rá a mai fintech-világ, hogy a nők igényeit is kiszolgálja?

[ad_1]



2020. 03. 11.



Tilla Fehér

Nyilván nem az a cél, hogy minden üres pozíciót nőkkel töltsenek be csak azért, hogy emelkedjen ez az arány, az viszont igenis fontos, hogy a női nézőpont is szerepet kapjon a termékfejlesztésben, a kommunikációban, stb. Jóllehet nincs hiány hozzáértő, intelligens és ambiciózus nőkből, csak elenyésző részül dolgozik szenior pozícióban fintech cégeknél, tudományos, technológiai, mérnöki vagy matematikai szakmában – összegzi a paymentssource.com.

A női szemlélet a termékfejlesztés folyamatát is gazdagítani tudja – fotó: finsia.com

Az Egyesült Államokbeli Nemzeti Tudományos Alapítvány szerint a számítástechnikai és mérnöki pozíciók 28%-át töltik be nők és a statisztika még kevésbé váratlan, ha a hagyományosan többségében férfiak által uralt piacokra tekintünk. A fintech iparban az összes pozíció mintegy 30%-át töltik be nők.

Vannak olyan, jellemzően női képességek, amelyek bőven betölthetik a nemek közötti szervezeti egyensúlytalanságok miatt keletkező távolságot, mint a szociális alkalmazkodóképesség, az érzelmi intelligencia és az empátia.

Emellett, a sokszínűség önmagában is növeli a kreativitást azáltal, hogy az adott kérdésekre különböző perspektívákból láthatunk rá. Tehát az üzenet nem az, hogy mindenáron nőket kell felvenni, hanem, hogy tudatosítsuk, hogy a hagyományosan férfiak által uralt szakmában is lehet hozzáadott értéke a nők alkalmazásának.



[ad_2]