Ismét a Starling Bank a bankváltók elsőszámú célpontja

2021 második negyedévében a szokottnál is többen váltottak bankot angliában. Ez a trend a Starling Banknak kedvezett leginkább, de általánosságban is elmondható, hogy a neobankok a nyertesek, az inkumbensek pedig vesztesek.

A friss adatok szerint az áprilistól júniusig tartó három hónapos időszakban nagyjából 183 ezren váltottak bankot, ez közel 33%-os növekedést jelent az első negyedéves adatokhoz képest. A növekedést vélhetően a koronavírus-járvány érintő enyhülése váltotta ki, hiszen az emberek nagyobb eséllyel fáradnak be a bankfiókba ügyintézés céljából. Öröm az ürömben, hogy hiába a neobankok felé fordulás, az inkumbens számlazárásokhoz mindenképpen szükséges a személyes jelenlét.

Ami a nyerteseket illeti, a Starling 17.769 ügyféllel gazdagodott a bankváltásoknak köszönhetően, őket a világűrt is megjárt Richard Branson brandjét viselő Virgin Money követte szorosan 17.495-cel, ugyanakkor ebbe az eredményükbe a nemrégiben összeolvadó Clydesdale és Yorkshire Bank brandek új ügyfelei is beletartoznak. A Monzo mindössze 7.744 ügyféllel gazdagodott, ami meglepetésre adhat okot. A Starling egyébként épp a héten vehetett át egy 9,2 millió fontos nyereményt, amit azzal érdemeltek ki, hogy a kkv szegmensben is ők szerezték a legtöbb új ügyfelet a bankváltók körében. 

A mérleg túloldalán jórészt az inkumbensek helyezkednek el, a NatWest és a Santander például egyaránt több, mint 10 ezer ügyfelet veszítettek el. 

Anne Boden, a Starling Bank alapítója és CEO-ja így fogalmazott a jó hír hallatán: „A Starling ismét a legnépszerűbb bank lett a bankváltók körében, annak ellenére is, hogy semmilyen bónuszt nem kínálunk a számlanyitásért. (Ezzel a modatával ismét odaszúrt a számlanyitási bónusszal és egyéb kedvezményekkel rendszeresen operáló Revolutnak.) Az ügyfelek vonzónak találják a Starling mobilappját, melynek segítségével valós időben követhetik költéseiket, bárhonnan elintézhetik banki ügyeiket, valamint magasabb színvonalú ügyfélszolgálathoz férhetnek hozzá. Néhány rövid év alatt egy biztonságos, sokak által elismert bankká váltunk.”

Érdemes egy pillantást vetni a bankváltások okaira is, elvégre ennek segítségével minden bank lehetőséget kap a jövőbeli javításra és ügyfélakvizíciós stratégiájuk felfrissítésére. Érdekesség, hogy az okok többsége nem pénzügyi természetű, ez évek óta folyamatosan elmondható. A legerősebb érvnek a színvonalasabb online banki kompetenciák bizonyultak (47%), őket a jobb ügyfélszolgálat (39%), a mobilappok könnyebb használata (39%), valamint a bankfiókok kedvezőbb elhelyezkedése (25%) követték. A felmérést végző Current Account Switch Service (CASS) szerint elképzelhető, hogy továbbra is növekedni fog a bankváltók száma, épp ezért a nagybankoknak sem érdemes félvállról vennie a mostani eredményeket. Ha mégis így tesznek, azért a jövőben jóval súlyosabb árat is fizethetnek a mostaninál.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond