Habár a korábbi éveknél kevesebben, de idén is reklámozták magukat a fintech cégek az Egyesült Államok egyik legnépszerűbb sporteseményén, a Super Bowl-on. A pénzügyi technológiai szektor egyre inkább összefonódik az NFL döntőjével.
A Super Bowl, egy olyan esemény, ahol a reklámok majdnem akkora figyelmet kapnak, mint maga a játék. Manapság a fogyasztói trendek és az iparági prioritások barométereként szolgál. Még úgy is kapkodnak a cégek a reklámidőért, hogy egy 30 másodperces idősávért 7 millió dollárt kell fizetniük.
A fintech szektor már évek óta képviselteti magát a sporteseményen. Idén az Intuit TurboTax, egy adózási szolgáltatásokra szakosodott cég, valamint az E*TRADE, a Morgan Stanley befektetési platformja jelent meg a képernyőkön (a cikk alján).
Bár a két reklám is szép eredmény, az elmúlt öt évben idén jelent meg a legkevesebb fintech reklám a Super Bowl-on. Nem meglepő módon 2021-ben és 2022-ben többször ennyi hirdetést rendeltek be a fintech cégek, pontosan hetet és kilencet.

Igaz, hogy 2022 a fintech szektor egyik leggyengébb évének bizonyult, de a cégek jellemzően korábban vásárolnak reklámokat és a Super Bowl-ig még nem látszódtak a kihívások, amelyek az év hátralevő részében jöttek elő.
A 2022-es döntőt a kriptokereskedők dominálták. A Crypto.com, a Coinbase és az FTX is reklámozta szolgáltatásait, azóta azonban a kriptoszektor bedőlésével megfordult szerencséjük. Az FTX világhírű botrányát sokan ismerhetik.
Érdekes lesz megfigyelni, hogy jövőre mely fintech cégek vállalják a Super Bowl reklámok óriási árát. Addig is itt megtalálhatóak az idei hirdetések.
Intuit TurboTax
E*TRADE
(Forrás: Morning Brew)
(Címlapkép: Depositphotos)