Forma 1, a kártyatársaságok versenye

A Forma 1 világa mindig is az innovációról és a technológiai fejlődésről szólt. Az utóbbi években azonban már nem csak az autók és pilóták versengenek egymással.

A versenyautók festésén a nagy pénzügyi szolgáltatók szponzorációs versenye figyelhető meg. Ebbe a versenybe csatlakoznak be a legnagyobb kártyatáraságok, mint a Mastercard vagy a Visa, saját csapatokat támogatva és egyedi élményeket kínálva ügyfeleik számára.

Mastercard és McLaren

Július 24.-én jelentette be a Mastercard, hogy többéves megállapodást kötött a McLaren Racing csapatával. Ez a lépés több egy szponzorációs megállapodásnál. Egy stratégiai együttműködés, ami mindkét fél részére új lehetőségeket nyit meg. A Mastercard célja, hogy ügyfeleinek exkluzív élményeket nyújtson, amelyeket a „Priceless Experiences” program keretében valósítanak meg.

A program résztvevői exkluzív hozzáférést kaphatnak különféle eseményekhez. A Mastercard lehetőséget biztosít arra, hogy a rajongók betekintést nyerjenek a versenyek kulisszái mögé. A program különböző élményeket kínál, például exkluzív belépést a paddockba, ahol a versenyautókat lehet közelről megtekinteni, vagy találkozót a csapat vezetőivel és versenyzőivel. Emellett a program résztvevői VIP belépőket kaphatnak a futamokra, ahol kényelmes környezetben élvezhetik az eseményeket.

Visa: Saját csapattal a Forma 1-ben

A szponzorációs versenyben a Visa sem marad el. A kártyatársaság a Red Bull csapatával kötött megállapodást és szponzorálja az energiaital gyártó kötelékébe tartozó két istállót. A megállapodás értelmében 2024-től a korábban Scuderia AlphaTauri néven induló csapat Visa Cash App RB névre lett keresztelve. A Visa logo ezen kívül a Red Bull Racing autóin is megjelenik, amely tovább növeli a márka globális láthatóságát.

A szponzoráció részeként a Visa a Mastercardhoz hasonlóan a kártyabirtokosok számára különleges lehetőségeket biztosít. Az élmények közé tartoznak különböző merchandise termékek, a versenyzőkkel való találkozás, vagy az exkluzív kiszolgálás a versenyeken. Ezzel a Visa nemcsak a márka ismertségét növeli, hanem közvetlen kapcsolatot épít ki a Forma 1 rajongóival, erősítve az ügyfélkapcsolatokat.

A kártyatársaságok hatása a Forma 1-re

A Mastercard és a Visa jelenléte a Forma 1-ben nem csak pénzügyi, hanem technológiai és marketing szempontból is jelentős előnyökkel jár a sportág számára. Ezek a partnerségek új pénzügyi forrásokat biztosítanak a csapatok számára, amelyeket kutatásra és fejlesztésre fordíthatnak. Ezen felül a kártyatársaságok új rajongókat vonzhatnak a Forma 1-hez, növelve ezzel a sportág nemzetközi elérését és népszerűségét.

A Mastercard és a Visa által kínált exkluzív élmények révén a szurkolók közelebb kerülhetnek kedvenc csapataikhoz és versenyzőikhez. Ez a közvetlen kapcsolat növeli a rajongói elkötelezettséget és hosszú távon erősíti a sportág iránti lelkesedést.

A Visa és Mastercard versenye a sportban

A Visa és a Mastercard közötti versengés még 2006-ban kezdődött. Ekkor a FIFA (Nemzetközi Labdarúgó-szövetség) a Mastercard helyett a Visa-t választotta globális partnerének. A Mastercard előtte 16 évig volt a FIFA szponzora, úgy érezték jogtalanul fosztották meg őket a szponzorációs lehetőségtől. A jogi vita végül 2007-ben zárult le, viszont a FIFA szponzora azóta is a Visa maradt.

Az események óta a Futball Világbajnokság partnere a Visa, azonban a Mastercard sem marad nagy futballesemény nélkül. A legnagyobb európai kupasorozat, a Bajnokok Ligájának ugyanis a Mastercard a globális partnere.

A Forma 1 idei idényében a Visa által szponzorált Red Bull Racing vezeti a bajnokságot, de szorosan követi őket a mostmár a Mastercard kötelékébe tartozó McLaren. Kíváncsian várjuk, hogy a két kártyatársaság összecsapása esetleg még izgalmasabbá tegye a versenyeket.

(Forrás: Mastercard, Fintechnews, Financial Times)

(Címlapkép: F1)

MVM Future Talks_Statikus