Feltörekvőben az Open Banking az Egyesült-Királyságban

Beindulni látszik a nyílt bankolás az Egyesült Királyság KKV szektorában, derült ki az Ipos MORI és az OBIE (Open Banking Implementation Entity) legújabb felméréséből.

A két intézmény által közösen jegyzett, a kisvállalkozások pénzügyi döntéseit feltérképezni kívánó tanulmányban 500 vállalatot kérdeztek meg arról, hogy milyen lépéseket tettek 2020 márciusa óta a Covid-19 pandémia átvészelése érdekében. A vállalatok több, mint fele válaszolta, hogy használ valamilyen nyílt banki szolgáltatást, közülük 5-ből 3 vállalat az elmúlt fél év során döntött a szolgáltatás bevezetéséről. Az újonnan belépők 90 százaléka a világjárványt jelölte meg fő okként a döntésük meghozatalában.

A felmérés alapján a legnépszerűbb szolgáltatások a felhő alapú könyvelési platformok, ezeket a megkérdezettek 24 százaléka használja, egészen magas elégedettség mellett, hiszen a felhasználók 41 százaléka szerint a szolgáltatás csökkentette a papírmunkával járó adminisztratív terheiket. Nagy népszerűségnek örvendenek a pénzforgalmi előrejelző eszközök is, amiket a megkérdezettek 21 százaléka alkalmaz a cashflow tervezéshez, közülük több, mint 27 százalék szerint a szolgáltatás segített jobban megérteni a saját üzleti tevékenységüket.

Costanza Castro Feijoo, az OBIE szóvivője biztatónak nevezte a fejleményeket, hogy a KKV szektor szereplői felismerték a nyílt banki szolgáltatásokban rejlő lehetőségeket. Véleménye szerint a vállalatok rugalmasabbá és pénzügyileg is ellenállóbbá válhatnak az open bankingnek köszönhetően. „A felhő alapú könyveléstől és a kifinomult cashflow-kezelési platformoktól kezdve a díjak csökkentéséig a vállalkozások javíthatják a pénzügyi menedzsmentjüket, így jobban tudnak megbírkózni a kedvezőtlen pénzügyi helyzetekkel.”

A felmérésben a két legáltalánosabb probléma a cashflow menedzsment, és a havonta ingadozó bevételek voltak, előbbit 19, utóbbit pedig a válaszadók 17 százaléka jelölte meg.

Forrás: Altfi

Görög Szabolcs