Facebook adatkezelési botránya nem könnyíti meg a bankok dolgát

Nem sokkal azután, hogy a Facebook adatkezelési botrányba keveredett, a Citibank bejelentette, hogy mobilalkalmazása pénzügyi segítséget nyújtana bárkinek – még a nem Citi ügyfeleknek is – cserébe az adataikért.

A Citi szerint a fogyasztóknak szükségük van a pénzügyi támogatásra, de ehhez bizalomra is szükség van. Az emberek nem szeretik a bankokat, de megbíznak bennük. A Citibank ajánlata sem új, hiszen több tucat digitális pénzgazdálkodási szolgáltatás áll már rendelkezésre. Mégis ez a szolgáltatás nagy lehetőséget jelenthet a Citi és sok más bank számára is abban, hogy alkalmazásukat a pénzügyi eredmények javításának biztonságos eszközeivé tegyék, amikor a fogyasztói adatvédelmi kérdések központi szerepet töltenek be. A közelmúltban végzett kutatások azt mutatták, hogy a fogyasztók óvatosabbak a személyes adatok megosztása terén. Az USA-ban például 78 százalékuk azt mondta, hogy a pénzügyi információkat mérsékelten vagy rendkívül privátnak tartják. A bankok hangsúlyozzák az adatvédelem fontosságát, de régóta küzdenek azzal, hogyan oszthatnák meg az adatokat a bank falain kívül is.

Az alkalmazás, amely az elkövetkező hetekben az iPhone-felhasználók számára lesz elérhető, eleinte csak a szájhagyomány útján terjedő marketingre támaszkodik. Ez alatt az idő alatt a felhasználói visszajelzések alapján a Citi módosítja az alkalmazást, hogy megfeleljen a felhasználóknak és azt érezzék, hogy valóban szükségük van rá. A bank júliusban tervez egy nagyobb méretű marketingkampányt az alkalmazás népszerűsítésére.

Forrás

Szilágyi Viktória