Egyre gyakrabban szembesülnek „barátságos csalással” a brit kereskedők. A vásárlók teljesen szabályszerű bankkártyás tranzakciók jogosságát vitatják. Ezzel nehéz helyeztbe hozzák az eladókat, a bankokat és a kártyatársaságokat is. A Visa új megoldása erre a problémára reagál.
A Visa kutatásai szerint tízből kilenc brit kisvállalkozásnál nőtt a „barátságos csalások” száma az elmúlt egy évben. Már eladásaik 20 százalékához kötődik valamilyen jogvita. A Nationwide Building Society például kénytelen volt átszabni a bankkártyás tranzakciói vitakezelési folyamatát, miután a pandémia 251 százalékkal több esetet kellett feldolgoznia.
Ezek a csalások teljesen mindennapi esetekből is kiindulhatnak:
- egyesek elfelejtik lemondani előfizetéseiket,
- gyerekek engedély nélkül vásárolnak szüleik bankkártyájával, valamint
- vásárlók sérülten vagy késve kapják meg online vásárolt csomagjaikat.
A csalási aspektust az adja, hogy a bankkártya-tulajdonos bosszúsága ellenére maga a tranzakció teljesen szabályszerűen megy végbe.
A Visa egy új keretrendszer bevezetésével reagál a jelenségre. A Visa Compelling Evidence 3.0 (CE3.0) lehetőséget biztosít a vállalkozások számára, hogy könnyebben alátámasszák a tranzakcióik jogosságát. Ha képesek bebizonyítani, hogy a jogvitát indító vásárló az elmúlt egy évben már kétszer vásárolt náluk bankkártyájával, akkor könnyebben képesek eloszlatni a tranzakció jogossága körüli kételyeket.
Az újítás évente potenciálisan 31 millió fontnyi csalási esetet előzhet meg az Egyesült Királyságban.
„A kisvállalkozások jelentik az Egyesült Királyság gazdaságának és helyi közösségeinknek a lüktető szívét. Felismerjük létfontosságú jelentőségüket, ezért folyamatosan fejlesztjük védelmi megoldásainkat. Ezek az új intézkedések hozzájárulnak ahhoz, hogy a kisvállalkozások biztonságosan végezhessék üzleti tevékenységüket, magasszintű fogyasztóvédelem mellett, melyet a Visa Zero Liability Policy garantál.”
– Mandy Lamb, ügyvezető igazgató, Visa Egyesült Királyság és Írország
(Forrás: Finextra)
(Címlapkép: Depositphotos)