Egységesíti fizetési megoldásait a Subway gyorsétterem

A mintegy 42.500 éttermet üzemeltető Subway gyorsétterem-franchise globális szinten egységesítette POS terminál hálózatát és a hozzá kapcsolódó fizetési megoldásokat.

A gyorsétterem lánc segítségére két fintech cég közös megoldása érkezett. A Worldline fizetési és tranzakciós szolgáltató társaság, illetve az Amadis fizetési megoldásokat szállító cég hozott létre egy univerzális fizetésfeldolgozó szoftvert.

A Worldline által nyújtott eszköz hozzájárult egy globális univerzális szabvány kiépítéséhez a POS rendszer és a fizetést elfogadó rendszer között. Az új fejlesztések kiegészülnek egy tranzakció-feldolgozó modullal és érintés nélküli fizetési megoldással. Több fizetési eszköz mellett elfogadja a GooglePay-t és az ApplePay-t is.

Viszont a szoftver fejlesztése nem volt egyszerű feladat, hiszen a 100 országban jelen lévő gyorsétterem lánc több, mint 21.000 franchise cég között oszlik meg. Emiatt a fejlesztő cégek megoldásai leginkább a szabványosításra összpontosultak. A megvalósítás kidolgozása és fejlesztése három évig tartott, de nem volt hiába az alapos tervező munka, hiszen maga az implementáció már csak 1 hetet vett igénybe globális szinten.

A Subway nem árulta el, milyen árat fizetett a hároméves projektért, de Benoit Lamoureux, a Subway pénzügyi termékekért felelős managere azt mondta, hogy a fejlesztés már az első évben megtérül.

Forrás: Fintech Futures & QSRweb

 Szerző: Tóth Balázs